Olika avstånd för c-ponny (islandshäst)

R

Real_Life

Är det någon som har koll på avstånd för ponnyer också och inte bara hästar? Har en islandshäst storlek c-ponny som jag hoppar med en del, men fantasin tryter och jag kommer inte på så mycket roliga övningar. Men nu till frågan, avstånd. Blir ju lättare att komma på övningar om man har avstånden :)
Vad ska det vara mellan...
Två galoppbommar?
Travbommar - litet hinder (för att få skuttet nästan direkt efter sista bommen)?
I en studs?
Galoppbommar - litet hinder?

Och om någon har lite lätta, roliga övningar får ni gärna lägga in dem också :)

Sv: Olika avstånd för c-ponny (islandshäst)

Idag hoppade jag med min isis, jag hoppade två hinder efter varandra, med var ungeför som studs fans ett jätte kort galoppsprång mella,.. det tyckte både jag och hästarna var kuligt.. jag hade först rättuppstående plank sen 5,5-6 meter mellan hinderna och sedan en oxer..:banana: En fråga bara, hur högt hoppar du med din isis ? :p

/ Therese

Men om du hade ett galoppsprång mellan är det ju ingen studs...

Hoppar inte så högt, ungefär 60-65 som högst än så länge då han blir 20 i år och är väldigt orutinerad.

jag skrev, typ ett studs, iochmed att det var ett väääldigt kort galoppsprång efter första hindert :p

/ Therese

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 219
Senast: malumbub
·
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 139
Senast: Freazer
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA