Oldtimer xx

Här finns stam och bild. Om bilden inte funkar kan jag lägga in en annan.

I övrigt så var Oldtimer xx 943 född 1983 och togs ur aveln i år. Han kom i svensk avel 1996. Oldtimer xx gjorde 49 starter med 25 segrar och 14 placeringar som resultat. Han vann cirka 200 000 DM på slätlopp och 400 000 DM över hinder.

Hans exteriöra utlåtande var: Ganska maskulin hingst av god modell. Vackert huvud, välformad hals, gott djup och bra sadelläge. Välbenad fram, rakhasig och veka kotor bak. Lätta rörelser i skritt och trav.

Jag såg att bilden inte funkade idag, men ibland kan det vara endast tillfälliga fel. Det jag menade var att om bilden inte funkar inom ett par dar så fixar jag en (fast jag kanske är dålig på att förklara :o)

Vet du varför han inte är avelsverksam längre?
En kompis har en jättetrevlig 4-åring e. Oldtimer, synd om den skall bli "värdelös"...

Han föddes 1983 och har kanske problem med fertiliteten som en del äldre hingstar får. Så jag tror inte att din kompis häst blir värdelös, utan snarare åtråvärd! :)

Jaha ja, 21 år, då kan han ju vara pensionär med all rätt!

Jag har också en häst efter Oldtimer, en valack född 98. Har varit flera bilder på Oldtimer runt omkring, men kan inte komma ihåg länkarna.... :p

PMa om du inte hittar en bild, så kan jag maila en!

Här finns stam och bild. Om bilden inte funkar kan jag lägga in en annan.

I övrigt så var Oldtimer xx 943 född 1983 och togs ur aveln i år. Han kom i svensk avel 1996. Oldtimer xx gjorde 49 starter med 25 segrar och 14 placeringar som resultat. Han vann cirka 200 000 DM på slätlopp och 400 000 DM över hinder.

Hans exteriöra utlåtande var: Ganska maskulin hingst av god modell. Vackert huvud, välformad hals, gott djup och bra sadelläge. Välbenad fram, rakhasig och veka kotor bak. Lätta rörelser i skritt och trav.

Han är även det ända fullblodet som fått 9 på gång, och även 9 under ryttare, totalt 50p.
Han skolades om till ridhäst som 12-13 åring, utb. St.George dressyr. Förärvar mkt bra temperament.

nån hemsida, var saxat från en eller annan bok/publikation om hingstar. Har även läst poengen tidigare, på den där sajten som jag inte kan hitta nu... Tror hon föder upp ridponnyer också, hon som hadde sidan... :confused:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 648
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V