Hej! Var för ca en vecka sedan på min kompis ridskola och kikade på när hon red. Tycker att hon rider jättebra, så fort jag är hemma på "mitt" stall och hon får pröva att rida min ponny och jag hjälper till att lära henne lite nya saker så lyssnar min ponny super bra på alla hennes hjälper, i stort sätt lika bra som på mina. Men när jag var på lektionen så hörde jag hur hennes ridlärare skulle förklara bakdelsvändning och skänkelvikning som helt fel! Vid bakdelsvändningen sa ridläraren i stort sett, luta er tillbaka och gör en volt, men tänkt på att putta lite på hästens rumpa. Enligt mina tidigare kunskaper gör man ingen bakdelsväning så. Tjejerna på ponnyerna gör som ridläraren säger och ridläraren berömmer dom, när dom enligt mig gör helt fel! På skänkelvikningen sa läraren inte så mycket, hon sa mest ta bak skänkeln och putta på hästarna! Tycker att ridläraren var riktigt dålig på att förklara och att hon till och med sa övningarna fel! Hästarna gick inte i form heller när ridläraren förklarade, men ändå berömde hon tjejerna på ponnysarna och sa att det såg rätt ut, är det jag eller ridläraren som är ute på fel spår eller övereagerar jag? Och om jag isåfall har rätt ska jag säga till ridklubben som min kompis rider på att ridläraren inte har en bra utbildning? Skulle behöva lite hjälp!