Okontrollerad galopp

Sv: Okontrollerad galopp

Vi kopte ett liten Welsh sto som heller inte kunde galoppera utan att rusa & slanga upp huvudet. Min dotter var livradd. Sa i ett halvar galopperade dem inte alls - Sen borjade vi longera henne (utan ryttare) och introducerade galoppen pa det sattet, hasten blir inte sa stressad da. Man kan ha morotter med och ge som en treat nar de da gor en halt. Markarbete ger otroligt resultat. Nu longerar/tomkor vi (2ggr/v) mest med 2 tyglar. Hon galopperar fint och sansat nu. I hoppning ar hon fortfarande het, men har pelham, som hon trivs bra i (efter 9 manader i tredelat). Min dotter alskar nu sin heta ponny, och hon ar kontrollerbar. Ge inte upp- jag gav nastan upp- men hon har blivit helt fantastisk...Allt arbete ger resultat, men trana utan ryttare...

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25