Okontaktbar hund!

Mirre

Trådstartare
Hjälp!
Våran hund är som en trotsig 4 åring!
Han skiter totalt i vad jag (vi) säger!

Många har säkert läst min tråd "Jag tror jag blir galen".
Kan säga att det börjar gå upp ett liiiiitet ljus för föräldrarna nu alla fall, när jag totalt sket i hunden och stängde in mig på rummet;)

Men tränar med honom gör jag dock ändå. eller försöker:smirk:
Hunden är dock helt jäkla okontaktbar! Få ögonkontakt med honom är totalt omöjligt och tar man tag i honom så hugger han bara:mad:

Är ju licksom svårt att ge kommandon till en hund som inte lyssnar och demonstativt tittar bort. Ge godis funkar inte för då hoppar han bara på en och ska ha. Säger man ifrån på skarpen så nafsar han, hoppar runt och skäller.

Vad 17 ska man göra? Ge hunden valium? *skämt åsido*
Tycker vi kan ta kontakt med tränare eller så men nej det behövs inte:smirk: (eeh jo) enligt föräldrarna då. Dem är minsann uppväxta med hundar (ehh ja jag med) och verkar tro att dem kan allt.
*SUCK!*

Tiiips tack!
 
Sv: Okontaktbar hund!

Min första tanke är att eftersom ni inte krävt något av hunden förut, så kan man inte börja med att ge kommando. Man får helt enkelt börja från början, som man gör med en valp.
 
Sv: Okontaktbar hund!

Jojo självklart.
Men måste ju fortfarande kunna få hans uppmärksamhet och kontakt
 
Sv: Okontaktbar hund!

Jag tycker att du ska fortsätta pressa dina föräldrar att få hjälp, och gå på kurser!
Berätta för dina föräldrar att man är inte dålig på hund för att man behöver gå på kurs.
Ett stort lycka till!
Mvh Thea
 
Sv: Okontaktbar hund!

Min hund hade stora problem med kontakten när jag fick honom.. Vad du inte kan göra är att kräva kontakt, det funkar inte! Du får helt enkelt vänta ut honom, men sitt inte och stirra honom i ögonen. Sätt dig på en stol med en godis och titta rakt ut i luften, sätt hunden framför dig. Beröm så fort han tar kontakt och ge godisen. Även om han bara tittar på dig en microsekund så är det ett steg i rätt riktning. Men han ska inte få godisen föränn han tar kontakt. Der är ju han som ska ta kontakt med dig, inte tvärtom! Börjar han hoppa runt och skälla och ha sig så ignorera honom tills han lugnat sig igen.

Sen kan du inte ge kommando till en hund som inte förstår vad dom betyder. Som någon skrev, du måste börja om från början med hunden. Har han inte fått lära sig något så kan du inte heller kräva något..

Men jag tycker du ska jobba på dina föräldrar så ni får gå en kurs tillsammans, det är nog väldigt nyttigt för hunden att få lite mental stimulans!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 177
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 532
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp