Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njae inte riktigt. Hans mamma Ohlala, hade Dorette två gånger i tredje.Cortez är ett bra exempel. Han har Dorette 2 gånger i tredje.
Viola tillhör Freiminkafamiljen, så det är nog ytterst medvetet att man linjeavlat på henne. Okidokis pappa har jag för mig inte var godkänd kwpn, men har nog använts just med tanke på hans familjetillhörighet.
Viola lämnade nog inte en avkomma som inte fick diplom/A-prem/ELIT/tävlade svår hoppning och dressyr.
Iowa tex, tillhör liksom Okidoki, Freiminkafamiljen. Just genom Viola. Hon ligger väl i 3e på honom har jag för mig.
Okidoki tillhör själv den gamla Koteusifamiljen som idag har få men naggande goda representanter.
Heartbreaker-Jokinal de bornival hingsten TOulon som gick GP med Bourdy är väl den mest välkända idag.
Angående ovanligheten med linjeavel på ston, så finns det många exempel på framgångsrik sådan. Och finns i många ston i svensk halvblodsavel eftersom Cortez är ett bra exempel. Han har Dorette 2 gånger i tredje.
Bugatti Hilltop har Franka 2 gånger i sin stam och jag har för mig att Flyinge hade ett sto från samma stofamilj som de betäckte med honom? Franka var ju ett kalassto och bland hennes barn och banrbarn hittar vi Pik Bube I&II, Bergamon, Donnerschlag, Ragazzo mfl.
Det är härligt med förärvningsstarka ston i stamtavlan, även om det nu inte säger allt om hästen. Men någon slump, eller ovanligt är det inte.
mvh