okej, nu lägger jag snart av med hästar...

Sv: okej, nu lägger jag snart av med hästar...

Det är ju fruktansvärt:cry: Nog för att man visste att några hästar skadade sig men inte så där....:cry: :cry: :cry:

bara för att du slutar med hästar så slutar hästarna inte att gåomkull och bryta ben/rygg/nacke...

usch vad hemskt... gör ont i hjärtat att se hästen lida så.

fast det blev ju tack och lov förbjudet i sverige för år tionden sedan :crazy:
vem vet, det hade kanske med skaderisken att göra.

Jag hatar människor ibland. Hoppas ryttarna fick sig en hejdundrans smäll.
Därför jag inte är en big fan of fälttävlan heller. Slår dem i hindret är det oftast kört.

man kan ju alltid hoppas..,

det är inte så ovanligt att ryttarna dör/blir ivalider vid olyckor vid häcklöpning heller. kommer inte ihåg om det va i slutet av -60 eller på -70 talet det blev förbjudet med steeple chase i sverige.

hemskt är det iallafall :(

Vad händer i filmen? :crazy:

jo, lite ;) nej, jag önskar inte vare sig hästar eller ryttare den smärta som det kan bli. men i sverige anses det tack och lov vara för stora risker för hela ekipaget

Fy, vad hemskt att se...
:crazy:

naaw -__- :cry: :crazy:
stackas pållarna.

delar av steeplechaselopp visas där ett antal hästar går omkull och bruter rygg/nacke/ben dessutom piskas vissa hästar hårt till detta!:cry:

Är det inte från Grand national på Aintree? Tycker mig känna igen omgivningarna. Där stryker alltid ett antal hästar med... :cry:

Kunde inte se den första filmen..??

men den andra var ju helt hemsk!! fy fan vad läskigt och äckligt och hjärtskärrande det var att se alla hästar som skadade sig,man såg ju hur illa de gjorde sig!!
jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att alla dessa Jokeys som föll m sina hästar också skadade(skadar) sig själv så jävla illa att de får kraftiga men för livet!:mad:

Fattar inte hur detta kan ses som en sport och hur det är tillåtet!! Ngt borde göras,och det Nu!

Kan inte heller se första filmen.. :(

Herregud vad hemskt:cry: det gör ont i hjärtat när jag tänker på hur ont hästarna måste ha fått.

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 061
Senast: AraSlei
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 244
Senast: MML
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
384
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka