Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju lovande,här är det bara ett gråblått lager mellan mig o solen.Det droppar lite här! Inte mycket men det är blött i gräset
Jag bor strax norr om mälardalen.Hmm. Tiodygnsprognosen: sol, sol, sol och sol. Nederbörd noll, noll och noll millimeter. Temperaturer 21-30 grader. Visserligen ville jag att höet skulle torka men efter det kunde det gärna räcka, tack?
Ökentorrt här fortfarande. Idag fick jag däremot världens bästa idé. Den var så bra så jag funderade en kort stund varför jag inte kommit på den tidigare. Sen viftade jag bort den tanken och började packa en vagn. Slangar, slangkopplingar, vattenspridare. Vi har alltså några dammar nere intill vårt bete och där är det fortfarande massor med vatten. Det är klart jag skulle vattna betet som håller på och torka bort! Det finns ju hur mycket vatten som helst i dammarna, jag kan låta spridarna stå på i ett par dagar. Jag hämtade sugslangen till pumpen. Så, allt packat, bara pumpen kvar. Jag går och hämtar pumpen och lindar elsladden runt den. Elsladden ja. Det är flera hundra meter från dammarna till närmaste eluttag. Det är ju därför jag inte tagit ner pumpen dit tidigare. Luften gick ur mig. Jag har inte packat tillbaka grejerna från vagnen.
SMHI höll på och skämtade sådär tidigare. La ut små regn då och då. Nu har de slutat. Det är bara hetta och torka så långt man ser.Det ska visst komma 1,7 mm på lördag men det dunstar väl innan det når ner till marken
Det ska visst komma 1,7 mm på lördag men det dunstar väl innan det når ner till marken
31 grader varmt på lördag säger SMHI
Och inte en regnskur i sikte