Men ibland så är det ju något i ett inlägg som liksom inte "slätas över" eller kan "förklaras" bara för att författaren skrivit annat också. "Jag och min partner har ett superförhållande, ibland får jag dock ett bryt och ger hen en smäll på käften men det skojar vi bort sen för vi tycker så mycket om varandra!"
I det exemplet kommer ju folk reagera även om jag skrivit en novell om hur kär och lycklig jag är. Tycker det ligger ganska nära det inlägg jag tror du tänker på när du känner dig felciterad. Vissa saker kan man inte rättfärdiga genom att utveckla, det låter helt enkelt helt fel ändå.
Vadå inlägg du tror jag tänker på när jag känner mig felciterad? Jag har inte ens skrivit att jag känner mig felciterad och tänker inte på något särskilt utan mer allmänt av sånt jag sett på hela buke. Så varför ska det handla om mig hux flux? Fattar verkligen inte.
Fast nu gjorde du faktiskt precis samma sak som du kritiserar. Du bortsåg helt från @Bluefish första stycke, som var huvudpoängen med inlägget, och svarade bara på den enda mening som handlade om dig.
Du ser, inte heller den här frågan är svartvit och enkel.