Ok att felcitera någon?

Men ibland så är det ju något i ett inlägg som liksom inte "slätas över" eller kan "förklaras" bara för att författaren skrivit annat också. "Jag och min partner har ett superförhållande, ibland får jag dock ett bryt och ger hen en smäll på käften men det skojar vi bort sen för vi tycker så mycket om varandra!"
I det exemplet kommer ju folk reagera även om jag skrivit en novell om hur kär och lycklig jag är. Tycker det ligger ganska nära det inlägg jag tror du tänker på när du känner dig felciterad. Vissa saker kan man inte rättfärdiga genom att utveckla, det låter helt enkelt helt fel ändå.

Vadå inlägg du tror jag tänker på när jag känner mig felciterad? Jag har inte ens skrivit att jag känner mig felciterad och tänker inte på något särskilt utan mer allmänt av sånt jag sett på hela buke. Så varför ska det handla om mig hux flux? Fattar verkligen inte. :confused:

Fast nu gjorde du faktiskt precis samma sak som du kritiserar. ;) Du bortsåg helt från @Bluefish första stycke, som var huvudpoängen med inlägget, och svarade bara på den enda mening som handlade om dig.

Du ser, inte heller den här frågan är svartvit och enkel.

Fast nu gjorde du faktiskt precis samma sak som du kritiserar. ;) Du bortsåg helt från @Bluefish första stycke, som var huvudpoängen med inlägget, och svarade bara på den enda mening som handlade om dig.

Du ser, inte heller den här frågan är svartvit och enkel.
Nej, jag gjorde inte samma som jag kritiserar, verkar som ni missar poängen. Jag citerade hela stycket i sin helhet och inte bara den meningen. Det är det jag menar, sen ska man inte säga att personer bortser från saker bara för att de kanske väljer att inte svara på det. Jag kanske valde att inte svara på det andra för att jag höll med och därför var mer intresserad av den meningen jag svarade på?

Jag skrev i välmening jag också ifall inte det framgick tydligt nog, trodde :) smileyn skulle förtydliga det.
Fast grejen är att alla på buke inte orkar eller kan hålla reda på vilka som skriver man och vilka som skriver jag när de menar sig själva, så då får du tänka på det vid eventuella missförstånd att vi inte vet om du syftar på dig själv eller snackar rent generellt om du inte skriver att du menar generellt. En smiley ändrar inte på det.

Fast grejen är att alla på buke inte orkar eller kan hålla reda på vilka som skriver man och vilka som skriver jag när de menar sig själva, så då får du tänka på det vid eventuella missförstånd att vi inte vet om du syftar på dig själv eller snackar rent generellt om du inte skriver att du menar generellt. En smiley ändrar inte på det.
Jaja, vill ni hacka så varsågod, jag orkar inte lägga onödig energi på det i alla fall. Har redan försökt förklara mig, vill ni inte förstå det så får det stå för er, jag tänker då rakt inte förklara mer för jag orkar inte, har annat som kräver min energi än onödigt tjafs på nätet.

Nej, jag gjorde inte samma som jag kritiserar, verkar som ni missar poängen. Jag citerade hela stycket i sin helhet och inte bara den meningen. Det är det jag menar, sen ska man inte säga att personer bortser från saker bara för att de kanske väljer att inte svara på det. Jag kanske valde att inte svara på det andra för att jag höll med och därför var mer intresserad av den meningen jag svarade på?
Jodå, att faktiskt citera är ju en sak. Men det var inte det jag menade, utan att du valde att bara svara på en liten detalj. Det kritiserade du ju andra för att göra. Och de andra kanske ofta gör som du gjorde nu, svarar på det de är mest intresserade av?

Jaja, vill ni hacka så varsågod, jag orkar inte lägga onödig energi på det i alla fall. Har redan försökt förklara mig, vill ni inte förstå det så får det stå för er, jag tänker då rakt inte förklara mer för jag orkar inte, har annat som kräver min energi än onödigt tjafs på nätet.
Vill du ha lite stickor till offerkoftan? Jag förklarade eftersom du vägrar tydligen inse att beroende på hur man skriver kan andra missförstå och det är ingen som orkar hålla reda på om folk menar sig själv när de skriver man eller om det är generellt.

Lägg de som hackar mest på dig på Ignorera.

Vet du vad, jag tror att det är en god idé att ta en paus om man känner så. Jag förstår @Mia_R s poäng: vi är många på Buke och man kan inte förvänta sig att folk ska komma ihåg att justja "niphredil menar ALLTID folk generellt när hon skriver man". Det funkar bara inte.

Jag tycker inte att någon hackar på dig men jag förstår att du upplever det så. Just därför kan det vara bra att ta en paus. Sen är det så att om man känner att folk alltid missförstår en så kan det faktiskt ha att göra med hur man uttrycker sig. Jag till exempel blir ofta missförstådd - min ton och brist på smileys gör att vissa tolkar mig som jättesur. Hur konstigt det än kan låta är jag OK med det - jag kommer inte börja linda in mina svar i tio ton sockervadd och strössla med :) :) :) :) för det. Men - det innebär ju att jag vet med mig att jag ibland får förtydliga och att vissa kan tycka att jag är en riktig biatch. Och det kan jag leva med.

Jag har sett att du rätt ofta reagerar så här i trådar, till och med i er trevliga snacktråd. Helt plötsligt tycker du att "alla" i tråden hackar på dig, missförstår dig, vänder sig emot dig. Så utan att på något vis nedvärdera dina känslor för hur jobbigt det är så vill jag bara lyfta att detta faktiskt kan vara nåt som ligger hos dig, inte hos alla andra. Även om det givetvis kan vara så att vissa här inne inte anstränger sig så mycket för att förstå.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka