OJ!! vad konstigt det känns !

tesora

Trådstartare
I dag har jag varit och valt ut två tax valpar :love::love:
En långhårig dvärg tik och en långhårig kanin tik!!

Det känns mycket konstigt för jag har inte inhandlat en ny hund sedan 1980 :eek:

Har ju haft egen avel , så det har ju inte behövts, men nu var det dags , Fick lägga ner mina egna linjer pågrund av att det slog fel med den sista avelshanen jag lånade in tyvärr:(

Jag la ner allt med hundar ! Och hade mina tikar som kvar som ren sällskap bara .

Men nu så kommer jag i gång igen. Det känns väldigt spännande :banana:
Ska även upp till kungsbacka på söndag och titta på en tikvalp till:)

Ville väll inget särskilt med detta bara skriva av mig lite !

Tesora

Sv: OJ!! vad konstigt det känns !

Ahhh Grattis!:bump:

Själv har jag lagt handpenning på en Fralla tik. :laugh:
Ska bli omåttligt spännande att få se hur hon utvecklas,
och öht se henne, har bara sett henne på bild :D
Ska hämta henne om ca tre veckor. :bump:

jag har velat ha en tax hela mitt liv, men min man har tyckt att det räcker med de två stora hundar vi har. Döm om minförvåning när han kom hemi dag med världens överrakning. EN TAXVALP!! han är jätte söt och gosig! och jag är lycklig:love::love::love::love::love:

Och jag måste vänta i 1 år innan jag får skaffa puppis igen *muttrar* Fast då ska inte jag heller köpa förvisso.. Men det är ju så himla kul med en liiiiten bebis! Mycket roligare än att få hem unghundar eller vuxna hundar, som jag fått dom senaste åren.

visst är taxar underbara :love::love:
Vad var det för tax du fick hem ??

Tesora

Ååå en fralla jag älskar frallor :love:
En dag SKA jag bara ha en !!
Du måste sätta in kort på den sen !!

Tesora

Tack !! Dom var bara underbara !!
Får hem dom om tre veckor ungefär , LÄNGTAR !!!!

Tesora

Ja men jag kommer ju ha fyra stycken här hemma ! Då får du ju pussa och gosa så mycket du vill ;)

Tesora

Ska ta bilder på dom nästa gång jag är där och tittar på dom, Tog bara med mobilen nu, men ska se om jag kan få ut dom till datan :)

Tesora

Ja men hallååå.. Vad är en taxnos att pussa på i jämförelse med en sånhär?!

Förresten så kan du skicka en av bilderna till mig, så kan jag lägga ut dom på nätet. Jag vet vart min sladd till datorn är liksom ;)

Lille grisen då :angel::love: Du vet att jag ska ha en bäbis efter honom sen !!

Tesora

Självklart, den (näst :angel: ) bästa valpen är redan tingad åt dig :D Blir fint att skriva på hemsidan med, export till Spanien. Haha.

Din farliga vakthund lär väl dö av chocken när det kommer en ÄKTA gris hem till honom :rofl: Istället för hans låtsasgris..

Bilder fort!!!! :love:

Grattis då får man passa sig! Inte åka söderut när det finns valpar....

jo klart du måste komma och pussa på dom :love:
Du har ju inte sett årets fölungar heller ju !

Tesora

Imorgon bitti kommer det bilder! Jag är nyss hemkommen och orkar verkligen inte ladda upp dom på servern nu, men jag tar det imorgon, med lite ny energi..

en liten 9veckors strävhårig kille. han är jätte duktig. sover snällt på natten. busar på dagarna med dom andra hundarna och charmar alla han träffar. han är otrolig!!:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 227
Senast: mandalaki
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 864
Senast: Fetaost
·
G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Ainon
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 603
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31