Har hästen ute på annons och har lite småpanik för att bli av med henne innan flytten.
Har 2 intresserade som vill provrida och en som ska komma på torsdag.
Fick nyss ett samtal från en kvinna som var helt förälskad i min häst och faktiskt t.om. betalar en slant utöver utgångspriset och jag som räknat med att behöva gå ner i pris.
Hon köper henne osedd efter att en veterinär tittat på henne och hon är nyskodd, skriver kontrakt först och betalar 50% i handpenning. Dessutom milersättning för att få hem henne.
En kompis har kollat en svarta listan och där finns hon inte med, jag har sökt runt på nätet och inte hittat något.
Hon bor ute på landet med 6 andra hästar och ska gå som sällskap och ridas och kanske komma ut på någon tävling.
Jag är lite i chock, och ska försöka skriva ett köpekontrakt för jag vill ju inte missa någonting.
Kalla mig vad ni vill, men jag måste, tyvärr, bli av med henne snabbt och nu får jag ju dessutom extra slantar. Jag vill ha allting skrivet tydligt i kontraktet att hon inte kan kräva tillbaka några pengar och det är inte heller så att jag kommer kunna ta hem henne igen. Köparen är mkt mån om att hon ska få stanna på gården länge och ha det mysigt. Lika så att jag ska få komma dit på besök.