Oh my god! del 2

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Idag hämtade jag min M&N sadel... Och den passar!!!! (ja, jag tyckte det krävdes 4 utropstecken för att visa hur glad jag är :p)

Den passade som handen i handsken, hästen gick helt okej.

Men så...
Började den knarra. Jag fick panik, jag visste inte om jag skulle lägga mig ner och dö eller vad. Jag trodde bommen var av.
När jag ridit klart panikringde jag till Apocalypsen, och hon tyckte det lät som att det bara var lädret som knarrade och att bommen inte var av, men tyvärr kunde hon inte ta emot mig idag (vi bor en bit ifrån varandra, men jag hade kunnat åka, men det tar en liten stund...) eller imorgon så hon fick hjälpa mig genom telefon så gott det går. (jag hade kollat bommen när jag hämtade den, och då knarrade den inte)

Sen stod jag och annan tjej och klämde och kände och böjde och trixade och kom fram till att det bara knarrade när vi böjde ut ena sidan. Så då ringde jag säljaren, och hon sa att sadeln hade varit kollad av en sadelmakare för typ 1½ år sen, riden i några månader efter det och sedan har den bara hängt i sadelkammaren. Så förmodligen var det bara lädret som var torrt, och därför knarrade det. Så jag har putsat den några ggr nu, och hoppas att det har slutat knarra till imorgon.
Om bommen dock är av så skulle Apo försöka hjälpa mig vidare.

Här har ni sadeln...

MN1.jpg

Länk till hela albumet:
http://s5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Morris and Nolan/

Sadeln är uppstoppad till drygt en 32 bom. Ska stoppa om den ganska snart. Sadeln är också samma färg som hästen... Vilket inte är så snyggt... Folk kommer tro att jag rider barbacka ;) Men men, man kan inte få allt.

Den var typ 0,5-1 cm (beroende av var jag lägger den) för lång, men inget som störde hästen.

Jag hoppas bara på det bästa när det gäller bommen, annars så är jag cpglad. :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Sv: Oh my god! del 2

Ja, fram tills det började knarra. Då blev jag smått upprörd (det var då självmordstankarna satte in ;) ) och jag kunde inte koncentrera mig och red inte alls bra. Dessutom var sadeln väldigt hal så jag fick spänna mig för att sitta kvar (hade oskodda ridbyxor) vilket gjorde att hästen undrade vafan jag sysslade med. Men innan knarrandet gick han bra ;)

Just perfekt. Håller med, det kanske kommer att se ut att du rider barbacka, so what.Den är jättefin och ligger super på din häst. Hoppas att inte bommen är av, men det tror jag inte.Det krävs ju lite vold om man ska få av en bom. Omöjligt om inte hästen välter eller nåt.
Grattis. Väntar själv på min nya sadel..:)

Bilderna visar visst inte vattenfläckarna.. :angel: Den var inte så välskött, men jag har putsat upp den nu, och den är ju liiiite snyggare iaf. Men det viktigaste är ju att hästen gillar den, inte att det är rätt färg. Vafan, jag måste lägga mer än det dubbla (betalade 7700, då ingick Prestige stiglädrena som är med på bilderna) om jag ska få den i mörkbrun (som jag egentligen ville ha), vilket jag inte är beredd att lägga...

...ser ju helt perfekt ut ...jag är så glad för din skull....
vilken bomvidd var det?
ser att ni har barmark där nere...f-n här sitter jag med en meter snö och 15- 20 minus på nätterna....bläääää!

Senast ändrad av en moderator:

Diabolical_Kitten skrev:
Idag hämtade jag min M&N sadel... Och den passar!!!! (ja, jag tyckte det krävdes 4 utropstecken för att visa hur glad jag är :p)

:eek: Nähe ... Jag som skrev under tråden
"Gripet ut luften - vad lär vi aldrig höra Bukefalisterna säga? "
att du AAAAldrig kommer säga att du hittat rätt sadel :bump: .

Diabolical_Kitten skrev:

Phu..
Tänkte väl det...
*torkar svetten ur pannan*

Skojar bara :p - såklart jag håller tummarna för att allt går
som det ska den här gången!

Sadelen såg riktigt fin ut, märke?

HAr betalt min nya sadel i dag kommer nån gång i påskhelgen. Den passar han hade den hoss sin förra foder värd fick kompsi pris 3000tusen kosta 15 i ny pris 1 och ett halvt år vällskött sadel. Svart hopp :love:

Haha ;) Jag vet att någon hade skrivit det :D

Men läste du inte min tråd för någon vecka sen? Provade en M&N hoppsadel då, och den passade. Därför körde jag nästan 35 mil idag och köpte den här :D

Den här gången var det faktiskt inte ett tillpassningsproblem som var boven i dramat, den här gången var det faktiskt något fel på sdeln :p
Men vi får hoppas att felet inte är så allvarligt...

Jjeg: 33 bom som var lite uppstoppad (nästan som en 32), 18".

din häst är nog inte så extremt mycket bredare då...en 32 hade nog varit bra till min pålle ;) Men det är klart min är ju lite högre.

Men jag provade en dressyr som var ganska ny, i 33 bom. Den var för smal. Det var bara hoppmodellen som funkade i 33 bom. Båda M&N jag har provat (hoppmodeller) har varit begagnade och den här är 4 år gammal har jag för mig, så det kanske också är därför som den nyare dressyren inte funkade.

Ja just det ja...Den jag hade hem var ju sprittans ny...

Diabolical_Kitten skrev:

Men så...
Började den knarra. Jag fick panik, jag visste inte om jag skulle lägga mig ner och dö eller vad. Jag trodde bommen var av.
När jag ridit klart panikringde jag till Apocalypsen, och hon tyckte det lät som att det bara var lädret som knarrade och att bommen inte var av, men tyvärr kunde hon inte ta emot mig idag (vi bor en bit ifrån varandra, men jag hade kunnat åka, men det tar en liten stund...) eller imorgon så hon fick hjälpa mig genom telefon så gott det går. (jag hade kollat bommen när jag hämtade den, och då knarrade den inte)

Sen stod jag och annan tjej och klämde och kände och böjde och trixade och kom fram till att det bara knarrade när vi böjde ut ena sidan. Så då ringde jag säljaren, och hon sa att sadeln hade varit kollad av en sadelmakare för typ 1½ år sen, riden i några månader efter det och sedan har den bara hängt i sadelkammaren. Så förmodligen var det bara lädret som var torrt, och därför knarrade det. Så jag har putsat den några ggr nu, och hoppas att det har slutat knarra till imorgon.
Om bommen dock är av så skulle Apo försöka hjälpa mig vidare.

Här har ni sadeln...

MN1.jpg

Länk till hela albumet:
http://s5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Morris and Nolan/

Sadeln är uppstoppad till drygt en 32 bom. Ska stoppa om den ganska snart. Sadeln är också samma färg som hästen... Vilket inte är så snyggt... Folk kommer tro att jag rider barbacka ;) Men men, man kan inte få allt.

Den var typ 0,5-1 cm (beroende av var jag lägger den) för lång, men inget som störde hästen.

Jag hoppas bara på det bästa när det gäller bommen, annars så är jag cpglad. :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Ta en svart vojlock tex, med gul och /eller vinröd smal rand, så blir det snyggt. (Har ett sånt schabrak, skulle passa din sadel o hästen.)

Annars ser den ju ut att passa, är säkert lädret som knarrar.

Färgen spelar väl inte så stor roll. Sadeln passar. Det måste kännas som att vinna på lotto. Grattis!!!

Nej guud bevare mig väl..... hoppas kunna ha dessa sadlar ett tag i alla fall ;)

Du borde se mitt nya schabrak :D Ett svart Equilline med röd och guld passpoal och svart kantband. Sååååå snyggt!

Diabolical_Kitten skrev:
Du borde se mitt nya schabrak :D Ett svart Equilline med röd och guld passpoal och svart kantband. Sååååå snyggt!

Jamendåså!:D Snyggt, eller hur?

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte ta fler bilder, men jag hittar inte min flexicurve eller fler batterier till digitalkameran :mad: Men jag har mätt alla...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
12 380
Utrustning Nu har jag hämtat hem min hoppsadel :D Och den passade av det jag kunde se/känna :banana: Kunde dock inte provrida den ordentligt...
2
Svar
26
· Visningar
3 300
Utrustning :eek: Jag provade en hoppsadel idag... Den passade.. :bump: :bump: :bump: Ja, ni läste rätt... Den passade... :banana...
2
Svar
21
· Visningar
1 602
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar