Att mäta bomvinkeln på en sadel...

Sv: Att mäta bomvinkeln på en sadel...

Men 1000 + frakt är ju inte så farligt ändå. Om fit 4 funkar så hade jag kört på det, så behöver du inte stressa med en ny sadel ifall nåt skulle hända så du måste vänta några månader extra med att köpa en skolsadel.

Jag är inte så sugen på att lägga ett par tusen på en sadel som jag inte ska ha sen ändå. Men frågan är väl om jag inte har något annat val just nu. Mitt hopp är att jag ska hitta en begagnad skolsadel som passar. den chansen är rätt lite förstås.
Har provat Medean idag. Den låg ok. Men bredare får hon inte bli, för då passar inte den heller. Det skiljer inte så fasligt mycket på storlekarna. Däremot sitter jag inte bra i Medean så jag kan inte byta heller. (För stora knästöd för mig. (Jag får klura vidare på det här.

Om det inte skiljer så mycket är det ju ingen ide... Använd sadeln så länge det går, sen använder du globusen tills du har råd med en skolsadel.

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 794
Senast: Nea_
·
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 652
Senast: Aleel
·
Utrustning Hej på er! Den här killen behöver sadel men vi har inte hittat rätt ännu. Han är 4 år och växer ännu men en sadel behövs ju ändå och...
Svar
6
· Visningar
2 237
Senast: Nea_
·
Western Hej hej. Vi har precis lagt handpenning på ett underbart litet varmblodsstosom mannen min ska luffa runt i skogen med. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: 4BarsRR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka