Jag har en kort bred häst och vi provade hur många sadlar som helst, allt från Crown och Santa Cruz till Butet och Amerigo. Det enda vi hittade som låg bra var just Amerigo, en Vega +2.5.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan en Globus crincle funka tro?
hm kanske beror på årsmodell? Suck...Crincle ska ju vara mer takformad, har dock provat ett exemplar som faktiskt såg ut att ligga ok i bossarna men var för trång fram till min förra.
Maxflexen vi testat var för svängdHar precis provat en Maxflex Binomial, länkar till mitt eget inlägg Har tidigare haft en Santa Cruz Celine på min, utprovat av sadelprovare.
http://www.bukefalos.com/threads/maxflex-sadlar.1212219/page-11#post-17024754
Ryggen är ju relativt rak, med väl uppbyggt ländparti. K2 är inte fel att prova.Tack! Vilken albion kan funka? Blir K2 för rak? Ser att globus 38 ska vara 115-120 grader enl folk här...bör jag hellre testa 36? Är så glad du svarat!
Hm ska sikta på 38or, ska testa både clic och crinkle och albion xw och mn 36 bara jag får tag på dem. Tusen tack för att du svarade.Ryggen är ju relativt rak, med väl uppbyggt ländparti. K2 är inte fel att prova.
Hittar du en tillräckligt vid Crown, så kan det också vara ett tips.
Gamla Globus var 115-120 grader, ja. Men de nyare är markant smalare. En äldre Globus Clic 36a hade absolut kunnat passa den ryggen, men t.ex. en nyare Esperanza i stl 38 är för smal mellan bossorna/bomvidden.