Oh hail the holy skötväska...

Q

qrumelur

Kan någon berätta för mig vad en SKÖTVÄSKA har som tex. en ryggsäck eller en helt vanlig (lite mer praktisk/rymlig) väska har?

:confused:

Sv: Oh hail the holy skötväska...

382 fack ;)
jag gillar min skötväska med hård pärm bak, eller vad man ska säga... Det gör att sakerna håller sig på plats bättre :)
Det hade absolut funkat med favvisväskan med- OM den har olika fack.
En vanlig hanväska är jobbig att leta alla saker i mitten...

Våran skötväska har kardborregrejer som man kan fästa den i vagnen med. En vanlig väska går inte att fästa på så bra sätt. Och så har den massor med bra fack och den matchar bra med vagnen.

Många fack för enkel organisering :)
Jag gillar även att de flesta skötväskor har isolerade värme/kyla fack, praktiskt!

del kl

min kompis använder en laptopväska som skötväska. Lång rem att kunna hänga runt vagnen, maaassa fack och så är den hård och står upp själv :)

Rätt smart, men fult:D

Jag spinner vidare: TIPS på en väska som har alla de där facken vore kanonbra! Vår skötväska vi har idag har två fack invändigt för blöjor och våtservetter, ett flaskfack (varm- eller kallhåller), ett mobilfack, en liten ficka med dragkedja och sen ett enda stort utrymme som skapar ett helvetiskt kaos. :D Utöver det finns två små sidofack på utsidan av väskan, perfekt för mobil, plånbok, nycklar etc. Dom facken är väl dom vi gillar mest med väskan, resten är bara skit.
Prisklass? Tja, under en tusenlapp vore väl bra. :idea:

Min (teutonia) Har massor av fack inne i... Själva huvuddelen är uppdelad i tre fack. Den i mitten med dragkedja. Sen är där massor med fack på själva de delarna med. Men en del är lite överdrivna. En termoshålare med som jag brukar stoppa ner burkmat och frukt i om jag ska iväg. Innan hade jag flaskan där.. Dock INGA på utsidan. Skulle vilja ha ett där med.
Stort minus är att den färgar av sig. Ljusrosa strumpor är gråblå... Min reservnapp hade jag inte velat använda... Nu ligger den i en napphållare men det tänkte jag inte på i början.
Tvätta den först även om den är ny om ni köper en sådan...
En ombytesmadrass ligger det också i den...

Sen kom jag på att jag ljuger lite för jag orkar inte asa runt på min skötväska om jag har bilen i närheten. Eller på promenad hemma. Men jag har alltid en liten väska med reservdress, blöja, tvättlappar, reservnapp med mig.

Kan någon berätta för mig vad en SKÖTVÄSKA har som tex. en ryggsäck eller en helt vanlig (lite mer praktisk/rymlig) väska har?

:confused:

Det är ju inget tvång på att skaffa en ;) alls. Vi gillar vår, fack för blöjor, nappar, kläder, termos, stort skötunderlägg som ingår i väskan, fack för använda blöjor osv osv. Men när vi hade panik och hade glömt den hos ngn klarade vi oss med en Marimekkohandväska i en vecka. Det var bara krångligare, ingen större fara annars.

tips: vi har Bababing, den var lite dyr men vi är väldigt nöjda, köpte den bara för att den hade störst och mjukast skötunderlägg. Det är verkligen super! (och så har den alla andra fack också såklart, inklusive ett vi använder för viktiga papper). Hake, den väger ett ton, så man studsar inte runt med den över axeln och barnet i sjalen direkt. Den får sitta på eller under vagnen.

Senast ändrad:

Min skötväska har legat hos min pappa i 2 veckor nu, jag har använt en ica-kasse så länge :D inga problem med det. Särskilt med tanke på att facken inte brukar bli använda så mycket ändå, allt hamnar i de stora:p

Till viss del är skötväskor mycket bra för företagen som tillverkar dem och säljer dem på att de har ett speciellt namn, så att alla nyblivna föräldrar trir att det är ett måste... Man kan ha vilken bra väska som helst.

Jag har en Brio Weekendbag. Den är enorm! Invändigt är det ett tre stora fack, ett mellanstort och tre små (perfekta att ställa termos/flaskor i)
På utsidan är det ett mobilfack och två mindre utan dragkedja.
Det negativa med den är att det inte är några kardborreband att fästa i vagnen med. Men det löste jag med att köpa Tinkafu-krokar att sätta på vagnen.

Innan hade jag en Brio Messenger. Den är som en laptop väska.
Riktigt bra den med, men alldeles för liten för mig som är ute på vift jämt.

En väska jag tittade länge med på va en Skip-hop, men jag tyckte den va för dyr. Annars verkar den ha många fack och vara i en behändigt format.

Fast egentligen så stämmer det som ako säger. Det går bra med vilken väska som helst :D Men jag är lite pryl och ha-galen, så det blev en av samma märke som vagnen;)

(har hört många som har en väska ifrån St*dium för 99:- och är supernöjda)

Oj, vad långt det blev :D

Jag tycker också att kardborrefästena på vår väska är väldigt bra. Väskan hänger stabilt på vagnen. Men det går ju bra att själv sätta på något liknande på en annan väska om man vill och är lite händig

Vi kör med en björnborg väska från stadium och vi är jätte nöjda! Ett stort fack med 4små i olika storlekar innuti och sen ett till men mindre fack på utsidan. Jag orkar aldrig lägga varje grej i ett varsit fack allt stort hamnar ihop i det stora facket iaf. Dessutom matchar den vagnen iaf. Jag gillar inte utseendet på standard skötväskorna.

*kl*
Vår inkluderar också en liten "skötdyna" med galonklädsel. Bra när man ska byta blöja!

Vi kör med en klassisk "kånken", funkar superbra :idea: bär Iggy mest i sjal så det är smidigare med en ryggsäck. Lagom stor är den också, i kånken får det plats blöjor, våtservetter, handduk, ett ombyte, lite snacks tex majskrokar, ngn burkmat och en ihopflätad sjal (om Iggy inte redan sitter i den ;))

Jag har aldrig haft någon skötväska, har inte haft det behovet. Om jag behövt ha grejjer med mig har jag kunnat ha det i en väska under vagnen.

Jag kan tipsa om skötväskorna från By Stroom. Jag har en Cleo som jag gillar jättemycket! Tusen fack invändigt o några utvändigt oxå, den rymmer precis allt o lite till. I konstläder så lätt att hålla ren o snygg om man väljer en praktisk färg. Kostar runt tusenlappen!

Har haft Emmaljunga o diverse andra skötväskor innan o ingen har varit lika bra som denna, de flesta är för små och "ostadiga" dessutom blir tygväskor skitiga så snabbt tycker jag.

Jag är en väskfanatiker och tycker det är så kul att shoppa väskor, men gillar man inte att lägga onödiga pengar på sånt så är det ju klart att det går minst lika bra med vilken vanlig ryggsäck eller väska som helst!
Dock ville jag först köpa en Storksak, men det var så svårt att övertala övrig familj att vi måste ha en skötväska som kostar nästan 3000kr så jag fick kompromissa:angel:...

Vi har en Timbuk2 väska. Den har legat i garderoben från att jag gick i 9:an eller nått sånt. Tänkte att den kunde vara bra. Alla kompisar skrattade och sa att den kommer aldrig funka! För lite fack, inget skötunderlägg, alldeles för liten och inte ens anpassad som skötväska. Nu har vi haft den i drygt 1,5 år. Sambon är mycket glad över att det är en vanlig väska som inte känns "tantväska" och slänger lätt upp den på axeln.

Något jag uppskattar med den:
Den står av sig själv och säckar inte ihop så man inte får upp något
Man kan förlänga bandet på den så den passar på båda våra vagnar samt både att bäras av mej och sambon
Den är fodrad med "galon" vilket gör den vattentät och lätt att torka ur.
Den är tvättbar
Den är liten men inte för liten, den blir liksom inte ett svart hål
Den är unisex i sin utforming
Den har ett stort fack och många små
Den har ett lock som man kan knäppa så inget blir blött eller man behöver vara orolig att någon nallar något i den

6086908-origpic-da1da6.jpg

Nu råkar vår vara lila till färgen men annars som på bilden!

Mvh Miks

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama