Ögonfärg.

asterix_zaphir

Trådstartare
Fick en jättefin isisbäbis inatt, tror den blir silversvart. Mamma gulbrun och pappa silversvart. Nu har jag en fråga angåendes fölis ögonfärg. De är gråa just nu, kommer hon att behålla den färgen eller blir de ljusbruna eller vad....

Sv: Ögonfärg.

just ögonfärgen är väl lite lurig, men jag tycker att den ser silvergulsvart ut!? Jag kan ju ha fel men i så fall kan den få så fina ljusbruna ögon som ex Svadilfari från Knutshyttan har. Jag känner till ett sto som är silvergulsvart oxå hon hade nog ungefär den färgen när hon föddes men jag vet inte vilken färg hon har på ögonen nu!
/Monica

Det är svårt med färger, antingen blir den silversvart eller silvergulsvart.
Hennes ögon har börjat mörka lite grann i ytterkanterna.

Jag har mest erfarenhet av att ögon mörknar lite när dem blir äldre. Men det är väl möjligt att fölet behåller färgen på ögonen.
Jätte söt föl!:laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat