Sv: Ofrivilliga pappor?
Jag ville bara klargöra att man inte ska tro att män och kvinnor som inte klarar av åtagandet som förälder inte mår dåligt, det gör nog de allra flesta.
Jag påstod inte det, det var min vinkling, jag upplever det vanligt att många kvinnor destruktivt/aggressivt kräver engagemang av sina män. Precis som TW här ovan gjorde.
Det kan fungera men jag är inte ensam om att backa på tryck, alltså kan effekten bli motsatt vad som önskas.
Därför skrev jag om fingertoppskänsla = att trycka lagom, lägga ilskan åt sidan, inte att inte vara rak/ärlig osv.
Jag har även hört många män säga att kvinnorna kräver att få vara med och att mötena ska ske på deras villkor. Det är nog också ett sätt att framkalla ännu starkare motvilja.
Här tycker vi helt enkelt olika.
Om jag och min partner har en deal att en av oss ansvarar för preventionen utifrån att beslutet om barn ska vara gemensamt, ja då är det i princip min skyldighet att göra abort om min man inte är redo för barn.
Då får man helt enkelt anpassa sig och göra det bästa av situationen.
Som jag sagt tidigare så har dessa män mitt största förakt, hur mycket de än skäms och tycker synd om sig själva.
Jag ville bara klargöra att man inte ska tro att män och kvinnor som inte klarar av åtagandet som förälder inte mår dåligt, det gör nog de allra flesta.
Fast jag har aldrig påstått man ska vara agressiv, tjatig eller jobbig, det är din egen tolkning.
Jag tror inte vägen dit är fingertopps känslan som många i denna tråden har, stackars dig som blev lurad till att bli pappa, utan en betydligt rakare och respektfull syn på saken, där pappor får hjälp och stöd och en betydligt bättre grundsyn på ansvaret.
Jag påstod inte det, det var min vinkling, jag upplever det vanligt att många kvinnor destruktivt/aggressivt kräver engagemang av sina män. Precis som TW här ovan gjorde.
Det kan fungera men jag är inte ensam om att backa på tryck, alltså kan effekten bli motsatt vad som önskas.
Därför skrev jag om fingertoppskänsla = att trycka lagom, lägga ilskan åt sidan, inte att inte vara rak/ärlig osv.
Jag har även hört många män säga att kvinnorna kräver att få vara med och att mötena ska ske på deras villkor. Det är nog också ett sätt att framkalla ännu starkare motvilja.
Under förutsättning att man skyddar sig själv och inte blir "lurad" eller litar på partnerns preventivmedels 100% skydd..
Här tycker vi helt enkelt olika.
Om jag och min partner har en deal att en av oss ansvarar för preventionen utifrån att beslutet om barn ska vara gemensamt, ja då är det i princip min skyldighet att göra abort om min man inte är redo för barn.
När jag var gravid med min dotter, så kändes det omöjligt att göra en abort och hade jag gjort det, hade jag alltid ångrat mig.
Det var helt enkelt inte möjligt att göra det trots förutsättningarna...
Då får man helt enkelt anpassa sig och göra det bästa av situationen.