Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Det inlägget jag svarade på jämförde någon detta med en våldtagen kvinna.

Att använda P-piller är i högsta lag att skydda sig mot grav. Och skulle man bli med barn ändå, har vi två möjligheter.

Men om det är en smart kille som VERKLIGEN INTE vill ha barn borde han vilja ha kondom ÄVEN fast kvinnan har p-piller.

(Eftersom att varken p-piller eller kondomer egentligen är 100% skydd, p-piller är bara 99,9% och kondomen kan gå sönder)

Ja, och jag förstår inte vad våldtäkt har med saken att göra? De allra flesta som gör abort har sannolikt inte blivit våldtagna, de blir gravida av andra orsaker. Så att blanda in det är ju bara fånigt.

Våldtagen? Vem har pratat om det? En kvinna som inte skyddar sig - eller 'bara' skyddar sig med p-piller som det heter i den här tråden - är väl precis lika korkad som en man som inte använder gummi? Eller har jag missat något?

Hon skyddar sig 99,9% med p-piller
Han skyddar sig till 0% utan kondom

Ser du skillnaden? :grin:

Är det? Kvinnor som struntar i att skydda sig är inte idioter, medan män är det? och männen borde steriliseras, medan samhället ska bekosta den olyckliga flickans abort?

Nej - det är precis samma sak, och ett lika vidrigt resonemang!

Och nja den olyckliga flickan får betala en del av sin abort själv om hon inte är minderårig men det är väl väl att samhället ställer upp och gör det, eller hur?

Jo visst är de idioter om de inte skyddar sig och inte vill ha barn. Ännu mer om de inte vill ha barn och är emot abort och inte skyddar sig. (som jag ungefär, fast jag skyddade mig men det räckte inte). Men då går det inte komma och snyfta över att man fick barn heller. Då får man snällt ta sitt ansvar och ingen kommer att tycka synd om henne för det. Ansvaret kommer hon inte ifrån. Det är ju inte barnets fel och barnet kommer att visa sig vara en aldeles underbar krabat. Om sedan mamman har svårt att ta till sig denna aldeles underbara krabat så finns det hjälp att få, men den knackar inte på dörren.

Ja skulle hon bli gravid så har hon två val.

Men han därimot får stå sitt kast om han skippar kondomen.

Vad är det DU inte fattar?

Är det inte lättare om du svarar på inlägg som är riktade till DIG, och humelibumlan svarar på de inlägg som är riktade till henne, så slipper vi alla missförstånd? Det du skriver har ingenting med det jag skrev att göra.

Nej! Fortfarande 99,9 % skydd mot graviditet - vad är det du inte förstår?

Nej jag fattar hur barn blir till, jag fattar bara inte vad du menar med att en kvinna som bara skyddar sig med p-piller ska vara lika korkad som en man som inte skyddar sig alls?

Ja, du har defintivt missat något om du inte förstår skillnaden...

Jag undrade bara hur du kan tycka att en kvinna som skyddar sig till 99,9% är lika korkad som en man när han väljer att skydda sig med 0%.

Nej jag fattar hur barn blir till, jag fattar bara inte vad du menar med att en kvinna som bara skyddar sig med p-piller ska vara lika korkad som en man som inte skyddar sig alls?

Ja, du har defintivt missat något om du inte förstår skillnaden...

Om HON använder p-piller, och HAN därför inte använder kondom, är skyddet 99,9 procent. Eller hur?

Det är ingen idé att du försöker dumförklara mig, för övrigt. Dömt att misslyckas.

Men snälla! Dumförklaringen är tvärtom NÄRA! :crazy:

Det jag försöker säga är att om han skippar kondom så är skyddet 99,9%, JA!

MEN om kvinnan då blir med barn så ska mannen fan hålla käften och ta det som, just en man, för han visste att skyddet inte var komplett.

(Därav är killen som skrivit boken en stor idiot som får skylla sig själv)

Om HON använder p-piller, och HAN därför inte använder kondom, är skyddet 99,9 procent. Eller hur?

Det är ingen idé att du försöker dumförklara mig, för övrigt. Dömt att misslyckas.

Ja, vilket då inte är 100% säkert och det betyder då att det alltid finns en risk att bli med barn och vill man då vara extra säker och inte bli lurad, så kan man skydda sig själv, som man, med kondom.

Men det jag svarade på var att du tyckte en kvinna var lika korkad om hon bara använde p-piller, som en man utan kondom.

Jag dumförklarar inte dig, du frågade om du missat något och jag svarade på det.
Sen om du känner dig dum, kan inte jag hjälpa tyvärr.

Men snälla! Dumförklaringen är tvärtom NÄRA! :crazy:

Det jag försöker säga är att om han skippar kondom så är skyddet 99,9%, JA!

MEN om kvinnan då blir med barn så ska mannen fan hålla käften och ta det som, just en man, för han visste att skyddet inte var komplett.

(Därav är killen som skrivit boken en stor idiot som får skylla sig själv)

Jag bryr mig inte om vad du försöker säga, jag har inte fört någon argumentation varken för eller emot dig. Du talar fortfarande om ansvarsfrågan, jag om sannolikheter.

Och nej, jag är fortfarande inte dum, sorry!

Sen om du känner dig dum, kan inte jag hjälpa tyvärr.

Det gör jag verkligen inte. Långt därifrån.

Förutsättningarna är ju fortfarande att HON skyddar sig, men att han inte kompletterar med kondom = samma risk, givetvis. Vilket är ganska långt från 0 procents skydd, om du frågar mig.

Mannen har ju inte heller något val! Han måste ju betala underhåll och får lida alla helvetes kval - om han är någorlunda rätt funtad!

Men att tala om sterilisering - just av män - för ett misstag som är fullt mänskligt - är bara vidrigt.

Tänk vad lätt det är att döma andra när man sitter anonym på internet.

Fast diskuterar bi inte att mannen skal frias helt och hållet från sitt ansvar, bara för att han blivit "lurad"?

Som sagt, jag tycker inte människor som blivit föräldrar mot sin vilja, är idioter, så länge de tar sitt ansvar.

Och angående steriliseringen, så var min kommentar delvis skämtsam (jag skämtar ofta IRL också), men jag anser väl att om man inte vill ha något ansvar för ett ev. barn så finns det några alternativ, och sterilisering är ett av dem.

Varför är det vidrigt? Jag känner flera stycken som steriliserat sig för att de absolut inte vill ha barn.

Ja, det är lättare att döma människor via internet, men detta är ett diskussionsforum, så det är ju inte så konstigt att man uttrycker sin åsikt här och inte ger sig på människor IRL som inte vill ha sitt liv diskuterat.

Fashionistan;13286879 MEN om kvinnan då blir med barn så ska mannen fan hålla käften och ta det som skrev:
Det gäller BÅDA. Det finns ingenting som säger att HON blir en bra, ansvarstagande mamma som inte klagar för att hon behåller barnet. Och jag tycker fortfarande inte att tvångssterilisering är en särskilt smart lösning, vilket var det jag reagerade på ursprungligen i tråden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka