Ofrivillig hästpappa

Jag tolkar det som att han har en till dotter som är med som är 5,5 år. Verkar lite konstigt annars att hon börja ridskola redan när hon var tre år och att hon resan har en egen häst :). Den hästen kan ju stå hos mamman så mamman tar hand om den.
"särskilt när min dotter är med som är 5,5 år" = han blir extra orolig när den yngre dottern är med

E
Jag tolkar det som att han har en till dotter som är med som är 5,5 år. Verkar lite konstigt annars att hon börja ridskola redan när hon var tre år och att hon resan har en egen häst :). Den hästen kan ju stå hos mamman så mamman tar hand om den.
"särskilt när min dotter är med som är 5,5 år" = han blir extra orolig när den yngre dottern är med
Exakt såhär har jag också tolkat det..

Ja förstås, så måste det ju vara! Den galopperande dottern är äldre. Om det då bara är lite hjälp med att sadla som behövs borde det väl gå att få kan man tycka.

Hur kan du tolka det så? Det står ju ordagrant (klippt och klistrat):
Hon går 1 gång i veckan på ridskola och har även egen häst

och när det gäller "särskilt när min dotter är med" så är det ju att vb beskriver sin hästrädsla och att hästrädslan stiger när dottern (samma dotter) är med...

samma dotter ska ha gått på ridskolan i två och ett halvt års tid.

TS skriver om EN dotter. Inte två. Eller flera.

Hur kan du tolka det så? Det står ju ordagrant (klippt och klistrat):
Hon går 1 gång i veckan på ridskola och har även egen häst

och när det gäller "särskilt när min dotter är med" så är det ju att vb beskriver sin hästrädsla och att hästrädslan stiger när dottern (samma dotter) är med...

samma dotter ska ha gått på ridskolan i två och ett halvt års tid.

TS skriver om EN dotter. Inte två. Eller flera.

Av anledningarna jag skrivit ovan. Men jag kan såklart ha fel. All 100% information kommer ju inte alltid fram i alla texter och vi tolkar saker olika. Men eftersom TS lämnat tråden verkar vi inte få mer info om det :)

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 358
Relationer Jag känner att jag behöver lite perspektiv och lite fler infallsvinklar på den situation som uppstått i mitt liv - och Buke brukar ju...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
21 124
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft semester i snart fyra veckor och mest bara blivit deppig. Det här med semester är verkligen ingenting för mig. :( Jag känner...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar