Ofräsch häst, fortsn.

Kissing Spine

Trådstartare
Jaha, idag var vi till vet. och kollade upp honom. Konstaterade onda kotor runt om, spec. höger fram, vänster bak. ev. tvärtom. Ska dit på söndag igen och spruta med kortison och tuppkam, vila en månad och om han är ok, igångsättning i två veckor. Om han inte är bra så blir det trapalanda :cry:. Hela karusellen kommer igång igen, men nu med ben istället för rygg.

Sv: Ofräsch häst, fortsn.

Gud vad tråkigt för dig. Håller tummarna för att det går bra för er.
Lycka till.....

Tack :) Nu vet vi ju (förhoppningsvis) vad det är iallafall. Men konstigt och dåligt är det med tanke på att han bara är 7 år. Att redan ha dåliga kotor är ju inte så bra.

Usch, vad tråkigt. Jag vet inte om jag kommer ihåg rätt, men var det din häst som du haft problem med ryggen ganska länge? Tyvärr yttrar det sig väl ganska ofta i problem med benen för de avlastar fel då de har ont i ryggen. Många som har problem med benen, som tar tid att läka visar sig sent om sider att bidragande orsaken var rygg problem. Hoppas allt blir bra, lycka till!

Ja precis, jag har kämpat ett år med KS. Han har varit lite skum i benen men vi trodde att det berodde på ryggen. Och det har det väl antagligen gjort. Men jag vet inte, han har känts bättre än någonsin nu när jag började rida som vanligt så smått. Önskar att han kunde berätta hur länge det har varit och så. Nu är ju ryggen i stort sett helt bra.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 609
Senast: Grazing
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 916
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama