F
FidoDog
För att göra en lång historia ganska kort. Min plattfotade häst har sedan ett par veckor tillbaka puls och värme i frambenen som är ganska inkonsekvent. Det började i VF där man kunde känna en svag puls i kotan + svag värme. Sen har det växlat mellan knappt kännbar puls och ingen värme till mer distinkt puls och rejält varm. Ibland kan man känna svag puls i HF. Pulsen och värmen försvinner vid rörelse.
Hovslagaren hittar ingen hovböld eller sömstick. Ingen hälta, inga problem med små volter, ingen feber.
Hästen är skodd med ringskor om det är relevant.
Kan det vara tecken på fång?? (hästen är knappast överviktig och inget foderbyte sen augusti) Sulömheten?? (visar inget tecken på att vara öm i fötterna) Eller är det bara normalpuls?? (ytterligare 2 hästar i stallet har "samma" puls i frambenen)
Jag är förvirrad
/FidoDog
Hovslagaren hittar ingen hovböld eller sömstick. Ingen hälta, inga problem med små volter, ingen feber.
Hästen är skodd med ringskor om det är relevant.
Kan det vara tecken på fång?? (hästen är knappast överviktig och inget foderbyte sen augusti) Sulömheten?? (visar inget tecken på att vara öm i fötterna) Eller är det bara normalpuls?? (ytterligare 2 hästar i stallet har "samma" puls i frambenen)
Jag är förvirrad
/FidoDog