Odödliga blommor

Sv: Odödliga blommor

kl på samma tema

Vad finns det för växt som passar i ett badrum? Vi vill gärna ha en växt på golvet där, i en stor kruka. Vi hade en men den dog efter 4 månader. Finns inget fönster i badrummet, är det verkligen ett måste? Bara garderobsväxt som klarar sånt kanske?

Ingen växt kan leva utan ljus, fotosyntesen blir omöjlig då, så de dör. Sätt in en växtlampa ifall du vill ha blommor i ett fönsterlöst rum.

Sv: Odödliga blommor

Jag har en gullranka som har överlevt all misshandel man kan utsätta den för tror jag.. Det är min "mammaplanta" som jag är ytterst stolt över då rankorna säkert är 1½m långa.
Vattnar brutalt sällan, när den börjar sloka ungefär för det är då jag inser att "shit! den kommer dö!" och panikvattnar typ 5dl. Då ställer den sig upp igen och börjar växa >.<
Väldigt lätt att ta skott på också har jag märkt, bara att kapa av en ranka och ställa den i vatten :3 En sådan överlevde säkert ett halvår ståendes i vatten innan jag planterade om den :P

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har i princip inga växter hemma i lägenheten och vill tveklöst ändra på det, men jag har noll koll på vad som kan vara bra att köpa...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 327
Senast: Sedna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Jag älskar blommor! :love: Tycker det ger ett sånt lyft och en fin känsla att ha levande blommor i huset. Mitt hus är dock väldigt...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag som många andra är en sån person som aldrig lyckas hålla en växt vid liv. Jag bor i ett hus och jag tycker det är fint med blommor i...
2
Svar
39
· Visningar
9 525
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?