Sv: Ödlor?
Jag måste fråga en urdum fråga, ursäkta att jag nappar tråden.
Men jag är väldigt förtjust i ödlor, däremot ormfobiker. Jag har länge funderat på att skaffa en liten ödla, men avstått eftersom jag insett att jag skulle kunna få för mig att det är en orm... Visst, det låter löjligt, men jag är som sagt fobiker och blir man rädd så tänker man inte rationellt :smirk:
Iaf, jag har jobbat en del på min fobi (antagligen den ormfobiker som kan mest om ormar
) och kommit fram till att jag inte skulle ha några som helst problem med en ödla.
Har dock några "krav". Den får inte vara ormlik, det är ögonen som är värst och deras "uppsyn", men även den avlånga kroppen. De får inte heller vara svart eller ha kamoflagefärg, typ huggorm (av nån anledning är det de värsta färgerna och min värsta orm är självklart huggorm, skallerorm, kobra osv... Och ja, jag vet att de flesta inte finns i Sverige osv osv
).
Tämligen lite hade varit bra och gärna av det lugnare slaget. Har fått för mig att skinkar är något lugnare och de passar mig estetiskt, skötselmässigt vet jag dock inte.
Inte heller för svårtskött.
Vad kostar en ödla ungefärligt i drift?
//E