Odla på balkong.

FadeAway

Trådstartare
När man har tillgång till pallkragar. Vi har en avlång balkong som vi sällan använder tänkte att man kanske kunde ha lite växter på den nästa år. Men jag kommer även ha tillgång pallkragar i trädgården. Så vad funkar på balkongen (som inte är inglasad) :)

Sv: Odla på balkong.

Tomater, örter, squash, chili, paprika ... Ja i princip allt som går att odla i kruka. Sedan vad som tar sig bra beror förstås på väderstreck. Jag har dock odlat massor av tomater på en vädringsbalkong som bara hade sol 3-4 h/dag.

sallad ocksa. Tycker jag med fordel odlas inne eller pa balkong for da blir de sa fina utan snigelhal och skit :p

Lägger till: sockerärtor och bondbönor. Säkert andra baljväxter också, har dock bara erfarenhet av de nämnda.

1175243_4534525620120_590896402_n.jpg

Det där plockade jag från min balkong till middagen idag. Har även brytbönor, men de är inte med på bilden.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 779
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg