P
primax
Jag och min sambo har en 6månvalp, jag är den som har det mesta intresset och sköter om hund & träningen. Båda var överens om köpet, men att jag har det största ansvaret. Jag går valpkurs.
Sambon har ingen valpvana sedan tidigare. (Bara vana från min gamla hund och den var till åren när vi träffades.)
Detta märker valpen
och fullständigt kör över sambon, lyssnar inte alls.
Ignorerar kommandon, hoppar, biter(lekbiter), tokspringer med leksaker och lägger i knät, och lever allmänt rövare.
Valpen lyssnar på mig. Jag har inga problem.
Ibland kan jag se på sambon att han tycker det är jobbigt och han tycker att hunden är jobbig.
Vad ska/kan sambon göra eller ska jag gå in och göra något?
Ibland brukar jag gå in och bryta, men det känns så fel, som att jag idiotförklarar sambon. Det är ju inte alltid som jag är hemma.
Sambon har ingen valpvana sedan tidigare. (Bara vana från min gamla hund och den var till åren när vi träffades.)
Detta märker valpen
Ignorerar kommandon, hoppar, biter(lekbiter), tokspringer med leksaker och lägger i knät, och lever allmänt rövare.
Valpen lyssnar på mig. Jag har inga problem.
Ibland kan jag se på sambon att han tycker det är jobbigt och han tycker att hunden är jobbig.
Vad ska/kan sambon göra eller ska jag gå in och göra något?
Ibland brukar jag gå in och bryta, men det känns så fel, som att jag idiotförklarar sambon. Det är ju inte alltid som jag är hemma.