Octi vs mandalaki

Gammeln

Trådstartare
Octi är världens smartaste bläckfisk för hon kan öppna flaskor och spela spel :) Såg nyss detta fenomen på webb-tv

Sv: Octi vs mandalaki

Jag har sett att den där Octi valsat runt i medierna i några dagar ja, fast jag fattar inte varför. Det är gammal kunskap att bläckfiskar har inlärningsförmåga. De öppnar krabburken snabbare och snabbare för varje gång de försöker.

Vi är smarta:devil:

Åtminstone en del av oss. Apropå ingenting kan jag tipsa att om man av misstag stoppat in grönsalladen i frysen och hittar den där nästa dag så blir den INTE bra om man snabbtinar den i mikron:crazy:

Vi är smarta:devil:

Åtminstone en del av oss. Apropå ingenting kan jag tipsa att om man av misstag stoppat in grönsalladen i frysen och hittar den där nästa dag så blir den INTE bra om man snabbtinar den i mikron:crazy:

Gosh - hur hamnade den där övre raden i samma inlägg som nedre stycket? Jag skulle nog velat hålla isär de där två...:D

:bow: :bow:

Tack för dagens :rofl: :rofl: !!!!

Silence please:mad:

Det hände i går. Jag letade igenom hela kylskåpet två gånger efter salladen. Dessutom var det sån där lyxig färdigklippt mix av olika goda sorter. Toscansk blandning med ett kilopris som rent guld ungefär:angel:

Insåg att jag måste ha stoppat den i fel skåp. Och eftersom man behöver grävskopa för att komma åt innersta lagret i mitt skafferi (lagerblad bäst före 2003-12 är inget ovanligt:angel: ) - så tog jag frysen först.

Och där låg salladen. Krispig är bara förnamnet. Jag var SKITSTRESSAD och måste fixa matlåda innan jobbet så jag slängde in påsen i mikron lite snabbt.

När jag sen öppnade matlådan på jobbet såg det ut som alger. Svart blöt sallad simmade i sin egen sörja.

Nån som vill bli bjuden på middag i det mandalakiska residenset:) ?

Det hände i går. Jag letade igenom hela kylskåpet två gånger efter salladen. Dessutom var det sån där lyxig färdigklippt mix av olika goda sorter. Toscansk blandning med ett kilopris som rent guld ungefär:angel:

Insåg att jag måste ha stoppat den i fel skåp. Och eftersom man behöver grävskopa för att komma åt innersta lagret i mitt skafferi (lagerblad bäst före 2003-12 är inget ovanligt:angel: ) - så tog jag frysen först.

Och där låg salladen. Krispig är bara förnamnet. Jag var SKITSTRESSAD och måste fixa matlåda innan jobbet så jag slängde in påsen i mikron lite snabbt.

När jag sen öppnade matlådan på jobbet såg det ut som alger. Svart blöt sallad simmade i sin egen sörja.

:rofl: :rofl: :rofl:
:bow:

Underbart! :D

Det kan ligga något i det:o . Många spratt som vardagen spelar mig utgår från mikron.

Jag har ju bytt ut kaustiksodan mot biologiskt avloppsrens sen jag utsatte mig och katterna för en fruktansvärd gaschock. Två gånger.

Så det är bara mikron kvar som jävlas med mig:(

...(lagerblad bäst före 2003-12 är inget ovanligt:angel: )
Nä men allvarligt, är det över huvud taget någon mänska som någonsin lyckats konsumera en hel påse lagerblad?
Man behöver ju typ två vart femte år.

Exakt. Och varje gång glömmer man om man har några hemma så man köper en påse för säkerhets skull, använder ETT blad och sen blir resten liggande:cool:

Och eftersom man behöver grävskopa för att komma åt innersta lagret i mitt skafferi (lagerblad bäst före 2003-12 är inget ovanligt:angel: )

Haha!

När mina fantastiska vänner :love: (kända som hille och FlipThe Frog här på buke) med livet som insats röjde mitt skafferi (ett sånt där man kan gå in i) i helgen togs rekordet av en kryddpåse med sista användsningsdatum 1985.

Nu är allt så fint, rent och modernt i skafferiet. Jag tror de hade hyrt en bobcat.

Men är det inte just sån sörja som bläckfiskar äter? *funderar*

Haha!

När mina fantastiska vänner :love: (kända som hille och FlipThe Frog här på buke) med livet som insats röjde mitt skafferi (ett sånt där man kan gå in i) i helgen togs rekordet av en kryddpåse med sista användsningsdatum 1985.

Nu är allt så fint, rent och modernt i skafferiet. Jag tror de hade hyrt en bobcat.

:rofl: :rofl:

Mitt skafferi kan man INTE gå in i men jag tor att set finns ALLT där:crazy: , fast kanske inte så färska saker....:eek:

Påminner mig om att det behöver städas, kan du skicka hit dina vänner, tack:idea: ;)

Liknande trådar

B
Träning Var det någon som såg det intressanta programmet "Smarta djur" igår ( to, SV2 kl:18.00)? Det handlade om en polishäst i Los Angeles...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: black pearl
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 282
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama