Ockerpris för felsökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wille

Trådstartare
Idag fick jag reda på vad felsökning av min bilfan skulle gå på. 1921 kronor. Fullständigt hutlöst. Hade aldrig kunnat tänka mig att en felsökning skulle kosta så mycket. :cry:

Och jag lär inte kunna göra något åt det. Eller jag hoppas någon säger att jag har fel.

Skit.
 
Idag fick jag reda på vad felsökning av min bilfan skulle gå på. 1921 kronor. Fullständigt hutlöst. Hade aldrig kunnat tänka mig att en felsökning skulle kosta så mycket. :cry:

Och jag lär inte kunna göra något åt det. Eller jag hoppas någon säger att jag har fel.

Skit.

Det är verkligen inte dyrt för en felsökning. Alla vill ha betalt för sitt jobb och det är inte många timmar som ryms inom den kostnaden.
 
Idag fick jag reda på vad felsökning av min bilfan skulle gå på. 1921 kronor. Fullständigt hutlöst. Hade aldrig kunnat tänka mig att en felsökning skulle kosta så mycket. :cry:

Och jag lär inte kunna göra något åt det. Eller jag hoppas någon säger att jag har fel.

Skit.
Det är ungefär vad jag också betalat för felsökning. Så absolut inte ett pris som är ovanligt högt.
 
Jag fick en offert på lite drygt 1500kr (jag uppgav ungefär vad jag trodde att felet var). I slutändan kostade det 1250kr inkl byte av den trasiga delen.

Felsökning kan ju ta 10 minuter eller halva dagen, jag hade accepterat offert eller jämfört priser.
 
Felet på bilen var att den kokade. Det kan inte ha tagit så lång tid att hitta orsaken.

Jag fick inte välja vilken verkstad bilen skulle bärgas till.
 
Jag fick en offert på lite drygt 1500kr (jag uppgav ungefär vad jag trodde att felet var). I slutändan kostade det 1250kr inkl byte av den trasiga delen.

Felsökning kan ju ta 10 minuter eller halva dagen, jag hade accepterat offert eller jämfört priser.
Jag har alltid fått fast pris på felsökning
Alltså de kopplar in en dator för att kunna läsa av felkoden
 
Verkstan informerade mig heller inte om hur lång betänketid jag hade med bilen och inte heller att de skulle börja ta 800 kr per vecka i parkeringsavgift. Och felsökningsavgiften fick jag inte veta förrän idag.

Har ju legat på sjukhus och haft en del annat att tänka på så jag har inte orkat rodda med bilfan. Så det här kom som en chock idag. La snabbt ut annons på bilen men verkstan stänger 13.00 idag och öppnar åter på måndag. Kul. Jag kan alltså inte få bilen såld förrän då.
 
Felet på bilen var att den kokade. Det kan inte ha tagit så lång tid att hitta orsaken.

Jag fick inte välja vilken verkstad bilen skulle bärgas till.
Vad står det på fakturan? Där måste väl ändå stå specificerat hur många timmar de har arbetat med din bil?
 
Det är jättedyrt med felsökning. Jag lämnade min på felsökning i våras och fick betala över 1000 kronor trots att de inte hittade några fel på fanskapet. Det var sådär kul. "Egentligen" ska de väl berätta om de gör något som är snordyrt (om det inte är det som bilen lämnades in för som var uppenbart snordyrt), men långt ifrån alla gör det.
 
Det är jättedyrt med felsökning. Jag lämnade min på felsökning i våras och fick betala över 1000 kronor trots att de inte hittade några fel på fanskapet. Det var sådär kul. "Egentligen" ska de väl berätta om de gör något som är snordyrt (om det inte är det som bilen lämnades in för som var uppenbart snordyrt), men långt ifrån alla gör det.
Men vadå? Skulle du inte behöva betala för deras tid för att dom inte hittade felet?
 
Det är jättedyrt med felsökning. Jag lämnade min på felsökning i våras och fick betala över 1000 kronor trots att de inte hittade några fel på fanskapet. Det var sådär kul. "Egentligen" ska de väl berätta om de gör något som är snordyrt (om det inte är det som bilen lämnades in för som var uppenbart snordyrt), men långt ifrån alla gör det.
Det ät ju samma hos t.ex. veterinären. En undersökning får man ju betala för vad än resultatet är.
 
Jag gav typ 1500 kr för felsökning när jag lämnade in min bil med läckage på kylarvatten. (Det var pumpen som läckte)

När min ena backspegel inte blev varm av defrostern kostade felsökningen 950 kr

Så knappt 2000 kr för att felsöka "bilen kokar" känns helt rimligt. Lika rimligt känns det att ta betalt om nån lämnar sin bil utan besked efter en felsökning. Det är ju inte verkstans fel du inte orkat ringa dem?
 
Men vadå? Skulle du inte behöva betala för deras tid för att dom inte hittade felet?
Självklart ska jag betala för det. Jag menade att det blir ännu tråkigare att betala när de inte ens hittar något fel (fast det är fel på den). Men jag har aldrig någonsin sagt att jag inte skulle betala. Tvärtom menar jag att det är dyrt att felsöka, och att det inte ens behöver leda till att man faktiskt kan åtgärda felet.
 
Verkstan informerade mig heller inte om hur lång betänketid jag hade med bilen och inte heller att de skulle börja ta 800 kr per vecka i parkeringsavgift. Och felsökningsavgiften fick jag inte veta förrän idag.

Har ju legat på sjukhus och haft en del annat att tänka på så jag har inte orkat rodda med bilfan. Så det här kom som en chock idag. La snabbt ut annons på bilen men verkstan stänger 13.00 idag och öppnar åter på måndag. Kul. Jag kan alltså inte få bilen såld förrän då.
Förlåt men parkeringsavgift? Var det något som hindrade dem från att börja jobba med bilen direkt när de fått den? De kunde ju ha kontakt med dig även om du var på sjukhus.

Är det peugeoten det handlar om? Det var ju annars felet @Inte_Ung konstaterade på Volvon, alldeles gratis. Hon är nog synsk men blandade bara ihop bilarna😅
 
Förlåt men parkeringsavgift? Var det något som hindrade dem från att börja jobba med bilen direkt när de fått den? De kunde ju ha kontakt med dig även om du var på sjukhus.

Är det peugeoten det handlar om? Det var ju annars felet @Inte_Ung konstaterade på Volvon, alldeles gratis. Hon är nog synsk men blandade bara ihop bilarna😅
Nej ts har inte hämtat bilen utan vill sälja den som den är utan att laga den där den står på verkstadens parkering.
 
Förlåt men parkeringsavgift? Var det något som hindrade dem från att börja jobba med bilen direkt när de fått den? De kunde ju ha kontakt med dig även om du var på sjukhus.

Är det peugeoten det handlar om? Det var ju annars felet @Inte_Ung konstaterade på Volvon, alldeles gratis. Hon är nog synsk men blandade bara ihop bilarna😅
Fast felet på bilen har väl TS vetat om rätt länge? Men nu har den ju inte blivit hämtad. Jag kan faktiskt förstå om verkstaden inte är så glad för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 146
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 010
Senast: Fruentimber
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
591
Senast: Angel
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 461
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp