Och så blev det hund...

Berin

Trådstartare
Jag tog bort min hund för ett tag sen och har hysteriskt tittat på hundannonser efter det. Och idag gjorde jag slag i saken efter att ha kontaktat uppfödare och pratat med hundfolk. 25 mil fram och 25 mil tillbaka så är hon här. Jag hoppas att valpen har hittat rätt hem, att hon kommer att trivas med oss. Lovar att bilder kommer! Troligen kommer jag att bombardera forumet med frågor när problemen kommer. :)

Sv: Och så blev det hund...

Men gud vad roligt. Grattis kanske man ska säga.
Kul att du skaffar en ny hund också.

Lycka till

Tack! Men vilken natt! Hon ska inte få sova i sängen det är redan bestämt så lillhusse har sovit på madrass på golvet bredvis min säng så hennes nya flock har varit samlad. Men vilket matmonster! Hon letar hela tiden och nu finns det tydligen smulor överallt. Mirage struntade totalt i sådant så det ligger nog lite sånt som går att stoppa i magen lite överallt. Och sova det behöver hon bara göra korta stunder För att sedan trampa runt för att leta mat. Får väl passa på att sova när hon gör det under dagen.

Vad enkelt det är med en äldre hund...

Men,vad roligt för dig!:bump:
Vad blev det för ras?BILDER!

Jag valde ras efter vad Mirage hade i sig så det stod mellan schäfer och Hovawart. Jag hade en sådan blandning på gång i norrland men tyvärr valde de att behålla hunden själva. Trots att de från början verkade pigga på att lämna ifrån sig henne. Jag erbjöd bra betalt men jag förstår dem. Jag skulle inte heller ha sålt en sådan hund. . .
Så efter mycket letande och tittande så föll valet på en svart Hoffetik. 12 veckor gammal. Ska försöka få in några bilder på henne snart.

VÄLKOMMEN till Hoffe-världen. :rofl:Det är en underbar hundras du har valt. Jag fastnade för rasen 1974. Och har aldrig ångrat mig. Det finns ingen bättre hund. Den har allt! Jag hoppas du kommer att få mycket glädje med din nya familjemedlem.
Lycka till ! Hälsar Lintrollet.

Grattis till nya familje- (flock-)medlemmen!

/Syrsa

Har insett att jag måste köpa ny kamera. Den jag har tar det flera sekunder innan bilden tas från det jag tryckt på knappen!!! Men här är några bilder:
IMGP2972.jpg

IMGP2992.jpg

IMGP2969.jpg

Namnet hon kommer att få är i dagsläget VILLJA

Tackar och niger.:laugh: Trots att jag har hört många konstiga saker om hoffar så tvekade jag aldrig att skaffa en. Mirage hade hoffe i sig och det negativa som jag har hört en del säga om dem kan inte bero på annat än dåligt ledarskap. Jag är än så länge nöjd och lycklig över min busunge!

Eftersom jag bor på gård så måste ju en Hovawart vara den optimala hunden. Annars hade de väl inte fått det namnet?

Senast ändrad:

Så sööööt!
Jag skulle kunna tänka mig en hovawart i framtiden (många hundar jag skulle kunna tänka mig....;)).

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 752
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 962
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka