Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Nej, jag har inte sagt att fokus läggs på din person. Jag sa på DIG. Och tidigare förklarade jag det med din ofta skruvade argumentation. Trådar får ofta slagsida åt dig när du dyker upp.

Eftersom jag inte vill bidra till den slagsidan så var detta mitt sista inlägg på det spåret.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Aprilmaj - en grej jag funderat på. Varför spelade han musik överhuvudtaget? Interiören jag försöker föreställa mig blir så konstig. Jag har aldrig varit i en utbildnings/kurssituation där kursledaren drar på musik när folk passerar ut. Fanns det någon förklaring?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

När vi har föreläsning i en viss lokal brukar det alltid spelas musik när vi kommer dit och ibland även under rasterna, skulle tro att det är vaktmästaren (?) i kontrollrummet som gör det. Vi är dock runt 100 personer, så det är omöjligt att göra det till något personligt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

lahsd;16126983 Ditt inlägg jag citerar nedan visar på ett ganska unket sätt att argumentera. Jag har svårt att se det som något annat än att du enbart försöker förlöjliga/diskreditera mig och på det sättet få tyst på mig. Sen har du en liten svans som dyker upp och hejar på också. Jag antar att du trivs med det. [/QUOTE skrev:
Ja, jag håller som sagt med dig där, riktigt fjantigt av mandalaki att hitta på saker som du inte skrivit och så kommer andra in och skrattar åt det mandalaki skrev men du inte har skrivit, fast det är ändå om dig. Men det är klart, när mandalaki skriver så kan det såklart inte klassas som mobbning., eller hur ni andra som tycker det var så roligt??
Passar liksom så himla bra in på den som TS beskriver.......
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

När vi har föreläsning i en viss lokal brukar det alltid spelas musik när vi kommer dit och ibland även under rasterna, skulle tro att det är vaktmästaren (?) i kontrollrummet som gör det.

Aha! Undra varför?


Ja, jag håller som sagt med dig där, riktigt fjantigt av mandalaki att hitta på saker som du inte skrivit och så kommer andra in och skrattar åt det mandalaki skrev men du inte har skrivit, fast det är ändå om dig.

ginnies, jag tror att det är dags att du kommer över att jag skojade med dig om ett ord för flera månader sedan.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, jag håller som sagt med dig där, riktigt fjantigt av mandalaki att hitta på saker som du inte skrivit och så kommer andra in och skrattar åt det mandalaki skrev men du inte har skrivit, fast det är ändå om dig.

Vad är det förresten som lahsd inte har skrivit?

Din berättelse styrker ännu mer att psykologer och psykiatiker ofta valt sitt yrke beroende på att de har egna psykproblem.

Ifall man har problem med sitt eget psyke så är det väl naturligt att man intresserar sig för ämnet. Att sedan söka en utbildning inom ämnet är ju i det fallet rätt logiskt.

Jag menar givetvis inte att alla har psykologiska problem, men antagligen en högre andel än i hela samhället.

Personligen känner jag ingen psykiatriker, men jag kan nog tänka mig att det som kan få en läkarstudent att välja att inrikta sig på psykiatri i vissa fall kan bero på egna erfarenheter av psykiatriska problem.

(Ur lahsd:s inlägg i tråden som jag sa att du skulle kolla)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Aprilmaj - en grej jag funderat på. Varför spelade han musik överhuvudtaget? Interiören jag försöker föreställa mig blir så konstig. Jag har aldrig varit i en utbildnings/kurssituation där kursledaren drar på musik när folk passerar ut. Fanns det någon förklaring?

Jag har heller inte varit med om det tidigare. Kan ju inte veta vad han hade för syfte men skulle gissa att det var pedagogiskt. Det blev en tydlig markering att det var paus. Och det var faktiskt trevligt (tills att... förstås).

Det här var inte en stor föreläsningssal med kontrollrum och vaktmästare som tassetass beskrev, utan som en större skolsal.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Du menar på fullaste allvar att mandalaki trakasserar en användare eftersom hon argumenterar emot denne?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vad är det förresten som lahsd inte har skrivit?




(Ur lahsd:s inlägg i tråden som jag sa att du skulle kolla)



Detta:
I en annan tråd skriver lahsd flera inlägg om att han tror att psykiatriker valt yrket för att de har egna psykiska problem. Med samma logik bryter ortopeder oavbrutet benen, radiologer hyser onormalt stort intresse för bilder av sina egna skelett, kirurger är personer som skär sig osv. Mest nyfiken blir man ju på patologer, de bör alltså vara döda redan från start.

Det kallar jag "göra sig lustig" över en annan persons inlägg i en annan tråd, det är ju du som för logiken och menar det är "samma".

Jag tycker din logik, jämförelse och exempel haltar betänkligt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Du menar på fullaste allvar att mandalaki trakasserar en användare eftersom hon argumenterar emot denne?

Menar du verkligen att det är att argumentera emot någon att hitta på att dens logik menar att en ortoped gillar att bryta ben på sig själv osv?
Vad är det för argumentation mot en sak att skriva så , lite lustigt, så alla skrattar? Vad är det som är så himla roligt?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men herregud, det är ju ingenting allvarligt alls? Hon pekade på en brist i hens resonemangen, spela roll?

Skulle jag känna mig trakasserad i lahsds sits hade jag lämnat Buke för längesedan - de flesta får ta mycket mer än så.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har heller inte varit med om det tidigare. Kan ju inte veta vad han hade för syfte men skulle gissa att det var pedagogiskt. Det blev en tydlig markering att det var paus.

Aha, det kan jag förstå. Kom inte på det själv bara, har aldrig varit med om det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men herregud, det är ju ingenting allvarligt alls? Hon pekade på en brist i hens resonemangen, spela roll?

Skulle jag känna mig trakasserad i lahsds sits hade jag lämnat Buke för längesedan - de flesta får ta mycket mer än så.[/QUOTE
]

KL vet inte vem jag svarar!

Det var ju det jag sa i början av tråden, ni är överkänsliga hela gänget ungdomar, skaffa er lite gåshud. Försök att "trakassera" en 40-talist. Där går ni bet.

En klabbe (eller vad det heter) till på brasan.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det var ju det jag sa i början av tråden, ni är överkänsliga hela gänget ungdomar, skaffa er lite gåshud. Försök att "trakassera" en 40-talist. Där går ni bet.

En klabbe (eller vad det heter) till på brasan.

Eftersom ungdomarnas jargong uppenbarligen är att trycka tjejers ansikte mot killars skrev och se det som vardag och vi enligt dig är känsliga, vad anser du att vi borde acceptera? Våldtäkt? Är det vad ni accepterar och ser som vardag, eftersom vi uppenbarligen är så känsliga?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Eftersom ungdomarnas jargong uppenbarligen är att trycka tjejers ansikte mot killars skrev och se det som vardag och vi enligt dig är känsliga, vad anser du att vi borde acceptera? Våldtäkt? Är det vad ni accepterar och ser som vardag, eftersom vi uppenbarligen är så känsliga?

Verbala och musikala dumheter från medmänniskor skrattar vi åt och har alltid gjort.

Vid fysiska trakasserier klipper vi till med käppen eller råkar köra på hälsenorna med rollatorn. Har du aldrig stött på en pensionärkärring i kön på ica eller till bussen?

När vi var unga skickade vi pappa på grabbarna om de inte uppförde sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp