Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tar tillbaka, jag svarade dumt. Jag menar förstås bara verbala och musikala hinter från motsatta könet som vi var så vana vid att vi bara garvade.

Fysiska övergrepp är förstås i alla lägen förbjudet.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vilka är "vi"?

Min mormor är fan inte typen som går runt och tar skit och tror att det gör henne till en stark person.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tar tillbaka, jag svarade dumt. Jag menar förstås bara verbala och musikala hinter från motsatta könet som vi var så vana vid att vi bara garvade.

Fysiska övergrepp är förstås i alla lägen förbjudet.

Så du tycker att det bara är fysiska övergrepp som är fel?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tack, det är skönt att se att man inte är helt ensam att se igenom mandalakis argumentationsteknik.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Skulle jag känna mig trakasserad i lahsds sits hade jag lämnat Buke för längesedan - de flesta får ta mycket mer än så.

Det handlar inte om huruvida jag tar åt mig eller inte. Jag är såpass hårdhudad att jag klarar detta utan problem.

Problemet är snarare att det blir svårt att diskutera en fråga när en part använder sig av taktiken att förlöjliga motparten. Mandalaki lyckades till och med utrusta mig med en penis i den här tråden. Varför kan man inte bara diskutera ämnet utan att blanda in mer eller mindre sanna personangrepp.

Man kan tycka att en användare med nästan 40000 inlägg borde kunna diskutera saker utan att balnda in personerna bakom inläggen. Eller så handlar det om att en användare med sådan rutin lärt sig en hel del effektiva debattknep att ta till när argumenten tryter.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Alla

Jamen världen är ju full av dumskallar och idioter. Varför ska man haka upp sig på vad de säger och tycker? Det tar en massa energi i onödan som man kan använda på bättre sätt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tycker du att det enbart är fysiska övergrepp som är fel?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det här är någon form av "spik i foten" argumentation. Klaga inte tänk på barnen i afrika...

Känner man obehag så känner man obehag det är inte mer med det. Ingen människa har rätt att få en annan människa att känna obehag (utom möjligen läkare och tandläkare men det är förhoppningsvis för ett gott syfte). Skratta bör man göra för att man blir road, glad eller liknande inte för att skyla över en obekväm situation.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Är det förlöjligande att bli tagen för att vara man? :confused:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men herregud, det är ju ingenting allvarligt alls? Hon pekade på en brist i hens resonemangen, spela roll?

Nej, den eventuella bristen i resonemanget förlöjligades men egna hitta på exempel- som inte är verklighetsförankrade öht , det gjordes lustigt och många stämde in och skrattade åt. Förlöjligade för att trycka ner, antar jag, eller vad tror du?


Läs vad och hur det står istället för vem som skriver är mitt tips .
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Är det förlöjligande att bli tagen för att vara man? :confused:

Jag tyckte det var rätt konstigt när mandalaki typ skrev att jag skulle få stånd av något. Bara att skriva så till en person man uppenbarligen inte vet könet på är rätt konstigt måste jag säga. Om du läser en del av vad mandalaki skrev så tycker jag att det var rätt uppenbart att det handlade om att få mig att framstå i sämre dager.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tyckte det var rätt konstigt när mandalaki typ skrev att jag skulle få stånd av något.

Att skriva att någon säkert får bånge nu är rätt onödigt kan jag tycka. Människors sexuella preferenser är väl ganska privat tänker jag & inget som någon har att göra med, helt enkelt. Oavsett vem som skrivit något sådant kan det knappast ses som ett argument, utan endast som en känga.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag gissar att mandalaki trodde att du var en man. Inte så mycket konstigare än så.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag gissar att mandalaki trodde att du var en man. Inte så mycket konstigare än så.

Hade detta varit ett forum för t.ex. bilmekaniker hade jag utan problem kunnat köpa den förklaringen. Men nu är detta ett hästforum med relativt liten andel män, så att bara ta för givet att den man debatterar med är man känns väldigt udda. Med tanke på hur mandalaki trixar för att få andra debattörer i dålig dager så kan man ju undra vad skälet var här. Det kan ju vara så att det var en tråd som handlade om just en man som betett sig illa. Jag vet inte, men jag blev rätt paff över vad hon skrev.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tror att du kan ta av dig foliehatten, jag kan inte tänka mig att mandalaki hade nån hidden agenda med det.

Jag trodde också att du var man, precis som folk trott att Migo är det. Sånt händer.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tror att du kan ta av dig foliehatten, jag kan inte tänka mig att mandalaki hade nån hidden agenda med det.


Jaha, nu kom foliehatten fram med. Det känns som du gått i mandalakis skola. Hon har ju uppenbart en fanclub, vilket syntes tidigare med alla glada hejarop som dök upp efter hennes 'fyndiga' kommentarer.


Jag trodde också att du var man, precis som folk trott att Migo är det. Sånt händer.

Har jag manliga åsikter eller skriver jag med en maskulin touche? Din kommentar får en onekligen att undra varför jag uppfattas som man. Fast det kanske blir lite väl OT i denna tråd.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, det är lite OT men jag kan svara ändå. Det är nåt med hur du skriver som känns lite stereotypiskt manligt för mig. Har lite svårt för att sätta fingret på vad dock och försöker jag förklara så tar du säkert illa upp (med tanke på hur illa upp du tog av att mandalaki tagit fel).

Och nä, jag har inte gått i mandalakis skola (även om jag säkert älskat den :D). jag tycker bara att du drar på väldigt stora växlar när du börjar tala om vad hon haft för syfte med att missta ta dig för att vara man. Det känns lite foliehattigt faktiskt tycker jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp