Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

+ Heddin

Tack men det är jag inte, jag är bara gammal, dvs har hängt med ett tag;)

Och en av mina erfarenheter är att när man känner ett starkt obehag som ändå är svårt att ta på - då kan man ha råkat på en skicklig manipulatör.

Men det är nog du som är klok, aprilmaj, jag skriver egentligen bara samma sak som du berättar. Fast ibland kanske det krävs att någon annan formulerar det för att ens tankar ska riktigt sjunka in.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Den texten skulle ju kunna vara med i ett omdöme som man ger om mannens företag där man beskriver ens erfarenheter av företaget.
Det handlar ju om ett kundomdöme, alltså beskriver kunden det kunden uppfattade hände.

Ser du något problem att ha den texten i ett kundomdöme?

Ja. Som jag skrivit tidigare: det vore för lätt att säga att hon inbillade sig. Att spellistan stod på shuffle.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tassetass;):p

Jag träffade på en sån där urskicklig manipulatör en gång. En man jag dejtade som började visa kontrolltendenser. Efter ett tag kom min gamla utmattningsdepression tillbaka (trodde jag) och jag blev sjukskriven från jobbet ett par veckor till.

Men så fimpade jag dejten och mådde plötsligt som en prins igen, jobbet var inget problem överhuvudtaget. Det var inte alls utmattningsdepression, det var min reaktion på hans manipulerande.

(Och nu får väl lahsd bånge men - han var psykolog:angel:).
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja. Som jag skrivit tidigare: det vore för lätt att säga att hon inbillade sig. Att spellistan stod på shuffle.


Om vi då tänker oss att TS lägger in texten från första inlägget på en internetsida som innehåller omdömen/betyg på företag.

Av vad jag sett av sådana sidor så är det väldigt ovanligt att företag går i svaromål mot kritik. Så det troligaste är nog att den får stå helt oemotsagd och kan varna andra presumtiva kunder till företaget.


Om vi ändå säger att mannen lägger in ett eget inlägg på sidan med den förklaring du skrev om att det handlade om ren inbillning.
I även det fallet lär det ju kunna fungera som en varning. En del tycker säkert att TS förklaring verkar trovärdig och att mannen reflexmässigt skyller ifrån sig.
Fast även de som tror på mannens förklaring får sig nog en liten tankeställare så att när de på kursen ändå är delvis förberedda ifall de utsätts för mannens raggningsförsök.

Så hur man än vrider och vänder på det så kan jag inte få det till att det finns någon anledning att inte ge omdömet ifall man vill varna andra för mannens företag. Lyckas man varna endast en, så är det ju bättre än ingen.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Så tror jag det är. I en annan tråd skriver lahsd flera inlägg om att han tror att psykiatriker valt yrket för att de har egna psykiska problem. Med samma logik bryter ortopeder oavbrutet benen, radiologer hyser onormalt stort intresse för bilder av sina egna skelett, kirurger är personer som skär sig osv. Mest nyfiken blir man ju på patologer, de bör alltså vara döda redan från start.

Men det vore synd om hans skruvade argument får för stort fokus i en intressant tråd. Inte första gången det händer.

Det här var riktigt riktigt kul i en för övrigt rätt sorglig tråd!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tycker att det var riktigt roligt tidigare när stormvinden från Ungdom svepte förbi:D
:D

(tur att du inte kände att vi tramsade sönder din tråd, var lite orolig för det :))
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Så tror jag det är. I en annan tråd skriver lahsd flera inlägg om att han tror att psykiatriker valt yrket för att de har egna psykiska problem. Med samma logik bryter ortopeder oavbrutet benen, radiologer hyser onormalt stort intresse för bilder av sina egna skelett, kirurger är personer som skär sig osv. Mest nyfiken blir man ju på patologer, de bör alltså vara döda redan från start.
.

Det där kan vara bland det roligaste jag läst på Buke i år! :rofl:

Håller med! :rofl::rofl::laugh::laugh:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Så tror jag det är. I en annan tråd skriver lahsd flera inlägg om att han tror att psykiatriker valt yrket för att de har egna psykiska problem. Med samma logik bryter ortopeder oavbrutet benen, radiologer hyser onormalt stort intresse för bilder av sina egna skelett, kirurger är personer som skär sig osv. Mest nyfiken blir man ju på patologer, de bör alltså vara döda redan från start.

Nu kanske lahsd har skrivit precis så i en annan tråd och kanske håller med dig om dina exempel- att det var så som menades, om inte så blir det mest fjantigt från din sida, det är ju ingen hemlighet att vissa människor söker sig till yrken där de med hjälp/skydd av yrket kan begå olika sorters övergrepp, kanske var det så lahsd menade?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

+ Heddin

Tack men det är jag inte, jag är bara gammal, dvs har hängt med ett tag;)

"Gammal" gör en inte automatiskt klok, det krävs mer än så. Tycker jag ser tillräckligt mycket "gamla" människor på nätet dagligen som skriver allt annat än kloka saker... Så ta åt dig, du ÄR klok, oavsett hur gammal du är.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Intressant läsning på ämnet: Länk

Framförallt följande stycke talar väl för sig självt...

"Mihajlo Mrdjen hade besökt en skola, på väg därifrån såg han hur två killar tog tag i en kvinnlig skolkamrats huvud och pressade ner det mot deras skrev. Mihajlo gick fram till dem och frågade vad de höll på med.

– De var väldigt kaxiga – tills jag presenterade mig som utredare vid polisen. Jag frågade flickan om hon ville göra en anmälan om sexuella trakasserier. Men hon sa nej, hon tyckte inte att det spelade någon roll. ”Det händer hela tiden, jag är van”, sa hon.

Mihajlo Mrdjen valde ändå att ta upp det med rektorn på skolan. Då fick han höra att det ”bara” handlade om ”jargong”, om att ”det är så det är nu för tiden."
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Bara jargong ...:grin:

Ett blogginlägg som blev lite viralt häromdagen berättade om hur killar på rasten drog tjejerna mellan benen med handen för att bråka med dem eller bara för att rent allmänt visa sin makt. Barnen gick i - andra klass.

gulan: du får kolla tråden, den är bara ett par dagar gammal och hette något med psykiatri i rubriken.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

(Och nu får väl lahsd bånge men - han var psykolog:angel:).


????? Av vilken anledning antyder du att jag är man? Även i det citerade nedan skriver du "hans ... argument" när du menar mig.

Jag förstår inte varifrån du fått den befängda iden. Ditt inlägg jag citerar nedan visar på ett ganska unket sätt att argumentera. Jag har svårt att se det som något annat än att du enbart försöker förlöjliga/diskreditera mig och på det sättet få tyst på mig. Sen har du en liten svans som dyker upp och hejar på också. Jag antar att du trivs med det.


Så tror jag det är. I en annan tråd skriver lahsd flera inlägg om att han tror att psykiatriker valt yrket för att de har egna psykiska problem. Med samma logik bryter ortopeder oavbrutet benen, radiologer hyser onormalt stort intresse för bilder av sina egna skelett, kirurger är personer som skär sig osv. Mest nyfiken blir man ju på patologer, de bör alltså vara döda redan från start.

Men det vore synd om hans skruvade argument får för stort fokus i en intressant tråd. Inte första gången det händer.



Då jag fortfarande inte blir klok på dina argument för att man inte bör ge mannens företag kritik så får du gärna svara på inlägg #344.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har redan svarat på det åtminstone två gånger. Att du inte blir klok på mina argument kan jag inte göra mycket åt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Intressant läsning på ämnet: Länk
Det är så sjukt, så sjukt, riktigt obehagligt alltså.

Men de är barn av sin tid, så på sätt och vis är jag inte förvånad. Gränserna förskjuts överallt och de är ännu ett tragiskt exempel på det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har läst dina svar. Därav det jag skrev i inlägg #344. Men vill du inte svara på det så är det bara att acceptera.

Däremot borde du åtminstone kunna svara på varför du kör med ditt hittepå om att jag skulle vara man.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har svarat. Att du inte förstår gör inte att jag upprepar mina svar ännu en gång.

Som jag också tidigare sagt så hamnar fokus olyckligtvis ofta på dig i andras trådar. Det vill jag inte bidra till, därför svarar jag dig bara kortfattat. Men jag kan kalla dig hen i fortsättningen, absolut.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Som jag också tidigare sagt så hamnar fokus olyckligtvis ofta på dig i andras trådar. Det vill jag inte bidra till, därför svarar jag dig bara kortfattat.

Driver du med mig?

Du vill inte bidra till att fokus läggs på min person säger du?
Problemet är att det just är du som lagt fokus på min person. Du börjar ta upp vad jag skrivit i andra trådar, ger omdömen om min karaktär, du hittar på att jag är man.





Men jag kan kalla dig hen i fortsättningen, absolut.

Byt 'e' mot 'o'. Personligen är jag inte särskilt förtjust i 'hen'. Normalt hade väl varit att be om ursäkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp