Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och i de fall de angrips hårt verkar det oftast handla om att de själva gör en stor poäng av att de är män.

Kanske bör förtydliga det där ...

Alltså t ex upprepade påpekanden typ

* "Jag som man kan då berätta att ..."

* På andra vis avslöja en förvissning om att hans åsikt väger extra tungt just för att han är man.

* "Vi män ..."

* "Ni kvinnor ..."

* "Jag är här nu! Sitter ni här alldeles ensamma?" (Inte bokstavligt. Men bildligt. Han gör alltså entré på forumet i tron att hans blotta ankomst innebär succé.)
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Nu är jag kanske fördomsfull, men jag skulle vilja lägga till ovilja att ta ett nej.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sant. Och överdrivet aggressiva reaktioner vid mothugg från kvinnliga bukefalister.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har gjort samma iakttagelser. (Det gäller inte alla män, men det gäller oproportionerligt ofta män.)

Ännu intressantare är ändå en del kvinnliga bukefalisters iver att rycka ut till dessa mäns försvar. Det har slutat att förvåna mig, för jag börjar ju bli van, men jag tycker varje gång det sker att det är rätt obegripligt. Och ju bättre jag gillar den kvinnan som rycker ut, desto mer obegripligt tycker jag att det är.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kan det ha att göra med att man tycker att gränsen är nådd? Oavsett kön? Alltså att ingen, oavsett kön, ska bli bemött på det viset?

Jag vet inte om jag har gjort sådana "räddningar", men om jag gjort det (berätta gärna om du tycker det!) så skulle det vara av den orsaken.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om samma personer daskat till mig när det gäller t ex farmor och Vogue i den här tråden - så hade det kunnat stämma. Men jag fick bara synpunkter på hur jag bemötte lahsd.

Dessutom, det som de här personerna ofta hävdar är ju att män bemöts sämre här för att de är män. Utan att reagera när kvinnor får lika duktigt med mothugg härinne.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har gått tillbaka och läst i tråden. Håller med. Jag uppfattar ingen skillnad i hur du svarar dessa tre.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja men eller hur, liksom kom igen - hur mycket drevs det inte med vad Farmor skrev? Ska man reagera på nåt i tråden är det väl det och ingenting annat?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är ett jäkla fokus på vad man har mellan benen tycker jag.
Könsbestäm och argumentera utifrån det.
Jag kämpar varje dag med att inte behandla människor utifrån kroppsdelar.
Det är inte lätt - hela vårt samhälle och kultur är byggt runt detta könsbestämmande.

Det vore trevligt om fler personer kunde inse värdet av att en "korkad" åsikt har med inlärda beteenden att göra och inte könsdelar.
Och att det är åsikten som ska argumenteras runt och inte personen.

Här gör jag ett tillägg;
Jag menar att andra könsbestämmer och argumenterar.
Ursäkta felskrivningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och när man försöker argumentera runt åsikten men hela tiden blir anklagad för att argumentera runt personen/könet då?

Du faller liksom på dina egna grepp hela tiden.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Grejen är ju att männen angrips utifrån att dom är korkade män och kvinnorna för att dom har korkade åsikter.
Är ni med på skillnaden?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Nja, Jag håller inte med dig. Även män angrips för att de har korkade åsikter - det du ser är nog de fall där de korkade åsikterna handlar om deras kön. Alltså när de själva hela tiden framhåller att de är män, vi har haft flera sådana under åren.

Ta lbb t ex - han får duktigt med stryk i de flesta trådar han visar sig. Men det är pga sina åsikter han får stryk, inte för att han är man. Men så gör han själv sällan en poäng av sitt kön heller, han verkar inte se sig som att han är här för att bringa reda i hönsgården.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja där blev det galet. Mer snubblade än föll dock. Nu är jag stadig igen.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja det finns absolut tillfällen där åsikterna är styrande. Har inte sagt annat.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ok, snubbla:D

Men i den där klonen du beskrev ser jag inte så mycket golit, snarare niceperson. Stilen är lik hennes.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja men eller hur, liksom kom igen -
hur mycket drevs det inte med vad Farmor skrev? Ska man reagera på nåt i tråden är det väl det och ingenting annat?

+ KL

Varför det? Ni roar ju mig. "Äldreforum" är så tråkiga, därför är jag här. Jag har roligt tack vare er, jag uppskattar era kommentarer och tar till mig ett och annat. :D
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tråden som jag citerade lahsd från är inte gammal, den är från i lördags och har pågått samtidigt som den här tråden. Därför låg det nära till hands att tro att det där psykologhatet låg bakom även här.

Hat är ett ganska starkt uttryck. Fast jag ska väl inte vara förvånad, det är ju din tydliga teknik att misskreditera de du debatterar med.

Eller tror du på allvar att jag hatar psykologer?
Min teori var ju att psykologer i större utsträckning än andra hade psykologiska problem. Anledningen skulle vara att de på grund av dessa problem intresserat sig för psykologi och att personer som är intresserade av ett visst ämne gärna söker sig till utbildningar i detta ämne. Vad man än tror om det så måste man väl kunna inse att det kan ligga något bakom en sådan teori.

Sen får du det till att jag hatar psykologer.

Jag förstår inte hur du lyckas komma till dina slutsatser. Den enda anledningen som det är någon som helst logik i är att det handlar om att få mig att verka konstig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Min teori var ju att psykologer i större utsträckning än andra hade psykologiska problem.

Ja, och det är den teorin som är så sjukt larvig att jag drev med den. Genom att jämföra psykiatriker (som du också tog med i ditt teoretiserande) med andra läkare ville jag visa hur befängd den är.

Men den här tråden handlar inte om dig så nu lämnar jag det spåret därhän - tillsammans med spåret där du försöker få den att handla om mig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har ingen större lust att debattera med dig heller. Bara det att jag blir rätt trött när du beskriver mig som psykologhatare. Skriver du falska saker om mig får du räkna med att få en kommentar, så ett tips till dig är att sluta med att lägga falska beteckningar på andra ifall du inte vill diskutera det.

Ditt problem verkar vara att du helt enkelt inte kan erkänna att du har fel. Det normala är väl att be om ursäkt när man gör ett övertramp. Åtminstone ifall det var ett oavsiktligt övertramp.

Jag förväntar mig inte att du ska svara på detta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp