Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jaja- i det fallet som du nämner så bör man inte göra sånt under kurstid iallafall... men en flirt/blinking vid hotellbaren under kvällen om ni varit på samma hotell eller så menar jag;)
/s

Även om vi hade träfffats i hotellbaren efteråt, så hade han fortfarande varit kursledaren och jag eleven.

Jag hade heller inte visat något som helst intresse av honom under dagen. Inte gett honom någon positiv respons alls. Jag försökte att låtsas som ingenting, fast att huvudet och hela jag var full av äckelkänslor.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det med invanda mönster?

Jag förstår din tanke men problemet är fortfarande inte ditt. Det är inte något du har gjort eller inte gjort som skapar den här situationen, det är han.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tar illa vid mig för sånt på grund av att det är som att jag aldrig får vara bara vad jag gör, vara bra på något. Nej, jag måste alltid vara ett sexobjekt. Är jag i en professionell miljö så vill jag liksom vara koncentrerad på vad jag gör, min guard är helt nere för orelevanta saker och en brunstande man får mig att släppa min koncentration och jag tar illa vid mig för att jag påminns om att jag inte ses för bara min kompetens. Det påminner mig om den där kvinnan som vann wimbeldon förra året. Hon har kämpat och drömt om det ögonblicket hela sitt liv och när hon äntligen når sitt mål sitter den engelska kommentatorn och säger något i stil med "Ja, hon kommer ju aldrig att bli någon skönhet precis," Och efteråt kom alla artiklar att handla om hennes utseende, även de som fördömde vad kommentatorn sagt. En kvinna får liksom aldrig vara glad för något hon presterat nej oavsett vad hon gör så kommer det alltid tillbaka till utseendet om det duger eller inte. Vad slusken gjorde mot dig är i samma system, inte konstigt du tog illa vid dig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det svar som förvånade mig och som jag inte alls tänkt på var en sak som mitt ex sa. Han sa att jag behandlar män och kvinnor lika, och att han kan tänka sig att många män antingen inte vet hur de ska hantera det eller att de förväxlar det med något annat.

Nu hade jag ju ingen enskild kontakt med kursledaren, så det är nog inte applicerbart i det här fallet. Men intressant och oväntat. Jag måste fundera mer på om jag tycker att det stämmer.


Rent hypotetiskt. Tror du att du reagerat likadant ifall det varit en kvinnlig lärare som raggat på dig?

Sen så föreslog jag tidigare att du kunde skicka ett anonymt SMS till kräkets fru/sambo ifall han har någon. Jag tänkte att du kanske inte vill hänga ut dig själv ifall du är orolig att han skulle hämnas då han kanske förstår att det var du av samanhanget ifall han får se SMSet. Då kan du ju utforma det så att det är skrivet av någon annan som såg hur han betedde sig mot dig.

Jag vet att det inte anses särskilt fint att hämnas. Men i ett fall som detta skulle det bara kännas bra ifall hans fru fick upp ögonen för vilket kräk hon har till man och kastade ut honom :devil:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vad är det som säger att han är gift och vad har det med saken att göra? Möjligen skulle man kontakta det företag han är anställd av eller det som arrangerat utbildningen. Men åh andra sidan är det som sagt en väldigt subtil handling och svår att beskriva i konkreta termer utan att folk börjar blanda bort korten.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det där med sms-hämnd innebär bara att man inte fattat vad som pågick. Poängen är ju att aprilmaj inte hade något som helst handlingsutrymme, hon fick ingen möjlighet att markera att det var ett oönskat raggningsförsök - eller överhuvudtaget ta reda på om det faktiskt var ett raggningsförsök. Så vad ska hon sms-a? "Din man spelade 'Sexbomb' för mig på rasten?"
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

"Din man spelade 'Sexbomb' för mig på rasten?"

Och vad ska frun göra, hon är ju knappast hans mamma och har inget ansvar för vad hennes man gör.

Det har däremot företaget han jobbar för eftersom han agerade oproffesionellt, men som sagt det är troligen för subtilt gjort för att det skall gå att anmärka på.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Varför undrar du det?

Om du läste vad jag citerade så sa TS att folk i hennes omgivning menade att TS behandlade män och kvinnor helt lika. Sen funderade TS på om det verkligen stämde. Därav den frågan. Det var väl inte så underligt, eller?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, det är för subtilt. Vilket är det som gör det så utstuderat. Aprilmaj skulle inte ha kunnat konfrontera honom utan att riskera att han gjort henne till idiot.

"Vad betyder det här, raggar du på mig?"

"VA? Nämen lilla hjärtat, vad säger du? Den där låten råkade bara vara nästa i spellistan..."
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det där med sms-hämnd innebär bara att man inte fattat vad som pågick. Poängen är ju att aprilmaj inte hade något som helst handlingsutrymme, hon fick ingen möjlighet att markera att det var ett oönskat raggningsförsök - eller överhuvudtaget ta reda på om det faktiskt var ett raggningsförsök. Så vad ska hon sms-a? "Din man spelade 'Sexbomb' för mig på rasten?"


Poängen är väl att mannen betett sig som ett svin. Ser inget konstigt med att man hämnas då.

En lärare som raggar på sina elever får då inga sympatier från mig. Enligt din kommentar verkar du ju inte tycka att det var så farligt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om du läste vad jag citerade så sa TS att folk i hennes omgivning menade att TS behandlade män och kvinnor helt lika. Sen funderade TS på om det verkligen stämde. Därav den frågan. Det var väl inte så underligt, eller?

Jo, det tycker jag nog. Aprilmajs poäng var ju att hennes ex sagt att det att hon behandlar män och kvinnor lika kanske kan göra män osäkra eller förväxla det med något annat.

Då låter det inte särskilt relevant att reda ut hur hon skulle ha reagerat på en kvinnlig kursledare.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle nog hålla mig från sandlådan. Nu när aprilmaj konstaterat att hon inte äger det här problemet, så behöver hon heller inte längre lägga sin tid på det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och hämnas genom att messa frun (om det finns någon fru)!!

Det låter ju helt absurt. Om jag fick ett sådant mess, skulle jag tro att personen som skickade det var lite underlig, minst sagt.

Vad har frun med saken att göra? Mannen är väl sin egen person, får man anta.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Nu ska jag verkligen inte förstöra tråden men - jag kan inte låta bli att minnas bukefalisten som åkte hem till mannens älskarinna, ställde sig nedanför hennes fönster och messade "Back off, bitch". (Oklart varför hon åkte dit när hon skulle just sms-a, dock).
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Läser och försöker förstå ....
Har aldrig varit på andra kurser mer än med män i skolbänken och män som kursledare-blir så i fordonsindustrin
återkommer när jag funderat klart
/s
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Fundera inte över dig själv! Läs aprilmajs samtliga inlägg noggrant och lyssna på hennes känsla.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Läser och försöker förstå ....
Har aldrig varit på andra kurser mer än med män i skolbänken och män som kursledare-blir så i fordonsindustrin
återkommer när jag funderat klart
/s

Fundera inte över dig själv! Läs aprilmajs samtliga inlägg noggrant och lyssna på hennes känsla.

Håller med bläckis, samtidigt som det ibland kan vara lättare genom att placera in sig själv i situationen för att få en första förståelse. Eller i alla fall är det så för mig.

Därför, pontiacfarmer spelar det knappast någon roll att du bara varit på kurser med enbart män. Tänk dig om du är kursdeltagare och den manliga kursledaren stöter på dig på det sätt som nämns alternativt flirtar med dig i hotellbaren som du själv föreslog.

Och greppa den känslan hos dig som kursdeltagare. Sedan är den känslan bara din, men den kan kanske göra det lättare för dig att förstå TS inlägg.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jo, det tycker jag nog. Aprilmajs poäng var ju att hennes ex sagt att det att hon behandlar män och kvinnor lika kanske kan göra män osäkra eller förväxla det med något annat.

Då låter det inte särskilt relevant att reda ut hur hon skulle ha reagerat på en kvinnlig kursledare.

Det är möjligt att jag missat någon poäng. Samtidigt tycker jag att det är lite konstigt att du ifrågasätter en fråga jag ställde till TS.

Om, som ändå TS uttryckte det, hon själv funderade ifall hon behandlade män och kvinnor olika eller inte har väl frågan ändå en viss relevans. Så tycker TS att frågan är OK får hon gärna svara, men annars bryr jag mig inte ifall den lämnas obesvarad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp