Sv: ÖB Hästutr.
Jag har köpt grimma, grimskaft och en ryktlåda med borstar. Klämde på en vojlock också. Men....
Grimman gillar jag. Billig, som vilken nylon som helst, typ Hööks.
Grimskaftet är ju för fan farligt. Det sitter fast med ett par snurr och sen ett litet snöre runt....jag repade upp det och repflätade det istället. Tyvärr visade sig andra problem-grimskaftet luktade mögel, inuti och utanpå. I mitten var det grått och trådigt. Grimskaftet hänger mest som ett garn nu....synd, för det var mjukt och behagligt. (Bomull)
Vojlocken slutade med en återlämning i kassan-för det visade sig OCKSÅ lukta mögel...

Jag ville verkligen ha den, men tji vojlock...började ana oråd, antagligen säljs det billigt för att det är felförvarat eller något.
Ryktlådan är liten och söt. Innehåller ryktborste (kanske lite väl mjuk), gummiskrapa (mer böjlig än genomsnittet, ganska bra), hovkrats (som vilken som helst), två kammar (en verkar bra till att rycka man), piggborste (kass modell, går inte att spänna, konstig form), rotborste (inga fel där) och en svamp som är helt värdelös, hård och vass, men det är ju inget att bry sig om. Man kan inte låsa lådan. Det finns en småsakshylla. Jag är nöjd med lådan, dock får man inte plats med mycket mer än innehållet, men den är fullt tillräcklig för basicsaker
Tyckte fleecetäcket såg konstigt ut, ful passform.
Stövlarna lite dålig kvalitet. Finns även hemska gummiridstövlar, köp dem inte. Innerfodret sitter knappt fast i stövel, fula dessutom.
Hjälmarna såg okej ut, passformen lite obehaglig, klämde en del.
Vintertäcket var inte så fodrat, men dugligt vid några minus.
Kan inte uttala mig om övriga saker.
Jo, spöna gillade jag inte, helt hårda och stela, ingen som helst böjlighet.