ÖB Hästutr.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 569
Sv: ÖB Hästutr.

*knapplån*

Jag var där & köpte en grå vojlock & två fleece täcken, ett grått och ett rosa ;P Har bara provade det gråa täcket, det verkade bra förutom att det var lite kort.

Var där idag & kollade lite, är det det nån som vet om hovoljan är bra? Vet ni om vitaminerna som var bra för hovarna & pälsen(?) Är bra??

//Diana

Köpte grimma + grimskaft samt fleecetäcke.

Samma kväll så blev hästen lite svettig så han tvättades av och så fick han fleecetäcket på sig. Tio min senare så är täcket helt fuktigt på utsidan och han har börjat torka under. Så det fleecetäcket var det bästa jag haft nån gång. Så enl. mig är det allt annat än dåligt, tvärt om toppen.

Bild på fleece täcket. :D Köpte även ett grått. :D:D

DSCN2628.jpg

//Diana

Jag köpte vintertäcket och de verkar helt okej, men tycker attt yttertyget verkar så klent! Är de nån mer som har köpt vintertäcket och va tyckte du om de? Ja fick betala 299:- el om de va 399:- ord 699:-:confused:

Jag köpte vintertäcket för 399 kr. Men sedan åkte vi iväg till hööks och där kände jag på deras nya, gröna vintertäcke för 449 kr som faktiskt kändes mer kvalitativt och rejält, jmf med ÖB:s vintertäcke. framförallt kändes tyget mer hållbart och "vattentätt". Så det blev till att åka tillbaka till ÖB och lämna tillbaka deras täcke :smirk:

Mvh Tessan

Regntäcket var i nylon och skulle träs över huvudet....:confused: :crazy: :(
Inget jag skulle vilja ha...man vet ju hur sk regnjackor i det materialet håller tätt...
Och sen skulle det nog gå sönder lätt med.

Vintertäcket kändes däremot inte heller OK. Fleecetäcket skulle väl funka som ridtäcke men fanns inte i min hästs storlek iaf. Köper hellre på Gekås isf där de är lika billiga och lite bättre kvalité.

Övriga saker vet jag inget om då jag inte kollade på dessa för de inte var intressanta då jag just köpt en ny fin hjälm!

Usch jag stör mig på människor som gör så. :smirk:

Ser även ofta grejer ifrån Gekås utlagda till högre pris.
Och ibland är det "paket" schabrak och benlindor.. det tjänar de typ 100:- på ..

Och jag som har hur långt som helst till Gekås betalar gärna 100 kr 'extra' om det är något jag vill ha, förutsatt att det fortfarande är billigare än att köpa motsvarande vara någon annanstans ifrån.

På samma sätt som om en kompis skulle förbi Gekås eller liknande, och jag ville ha sak X, så skulle jag kunna ge henne en slant extra för att åka in där och köpa saken åt mig.

Jag blir inte 'sur' när jag ser t ex ett täcke som ord pris kostar 500 kr, men här reas för 199 kr, läggs ut för 300. För någon i en annan del i landet kanske inte kan köpa det på rea, utan isf måste betala 500, och således gör ett fynd att köpa det för 300. Medan ju jag som bor granne med rean ju hellre köper det för 199.

Faktum är att jag var VÄLDIGT nära att köpa upp ett lager med Bucas Buzz Off flugtäcken på rea, och sen lägga ut på Tradera ivår med 300 kr påslag/täcke i utropspris. För, om du ska köpa ett sånt täcke, det ord kostar 1500 kr, och jag erbjuder dig det för 1000 kr, anser du inte att du gjort ett fynd då, TROTS att JAG bara betalat 700 kr för det? Eller menar du att eftersom jag minsann tjänar 300 kr, så vill du inte köpa det av mig och du då tjänar 500 kr?

Att för mig åka till Gekås kostar t ex långt mer än 100 kr. Och om bensinbolagen/SJ/SAS ska tjäna de pengarna, eller om 'Anna på Tradera' ska tjäna de pengarna - det struntar jag fullständigt i.

Jag har köpt grimma, grimskaft och en ryktlåda med borstar. Klämde på en vojlock också. Men....

Grimman gillar jag. Billig, som vilken nylon som helst, typ Hööks.
Grimskaftet är ju för fan farligt. Det sitter fast med ett par snurr och sen ett litet snöre runt....jag repade upp det och repflätade det istället. Tyvärr visade sig andra problem-grimskaftet luktade mögel, inuti och utanpå. I mitten var det grått och trådigt. Grimskaftet hänger mest som ett garn nu....synd, för det var mjukt och behagligt. (Bomull)
Vojlocken slutade med en återlämning i kassan-för det visade sig OCKSÅ lukta mögel...:mad: Jag ville verkligen ha den, men tji vojlock...började ana oråd, antagligen säljs det billigt för att det är felförvarat eller något.
Ryktlådan är liten och söt. Innehåller ryktborste (kanske lite väl mjuk), gummiskrapa (mer böjlig än genomsnittet, ganska bra), hovkrats (som vilken som helst), två kammar (en verkar bra till att rycka man), piggborste (kass modell, går inte att spänna, konstig form), rotborste (inga fel där) och en svamp som är helt värdelös, hård och vass, men det är ju inget att bry sig om. Man kan inte låsa lådan. Det finns en småsakshylla. Jag är nöjd med lådan, dock får man inte plats med mycket mer än innehållet, men den är fullt tillräcklig för basicsaker :)
Tyckte fleecetäcket såg konstigt ut, ful passform.
Stövlarna lite dålig kvalitet. Finns även hemska gummiridstövlar, köp dem inte. Innerfodret sitter knappt fast i stövel, fula dessutom.
Hjälmarna såg okej ut, passformen lite obehaglig, klämde en del.
Vintertäcket var inte så fodrat, men dugligt vid några minus.
Kan inte uttala mig om övriga saker.

Jo, spöna gillade jag inte, helt hårda och stela, ingen som helst böjlighet.

Är det någon som fattat dealen med HAKEN på grimskaftet, har jag missat något? Den ska ju typ dras utåt, högst besynnerligt...

Idiotisk hake enligt min mening. Var på ÖB och handlade annat när jag fick syn på hästgrejerna. Slängde ner några grimskaft utan närmare kontroll, då grimskaft är ständig bristvara i mitt stall. Dom såg ju tjocka och mysiga ut. Men dom kommer nog aldrig bli använda. vem orkar med den stora klumpiga väldigt svårknäppta haken? Vad är vitsen med den?

JA, fast öglan är mycket mindre.
Vad ni än gör, trä inte in något finger i haken om grimskaftet nu används, jag fastnade till och med innan jag nu skulle ha fått ett finger draget ur led pga glad häst...:crazy:
Alltså, varför finns det såna här hakar?? Såg på H**ks igår att deras långa grimskaft på typ 3,5 meter också hade en sån....det går ju inte att öppna med en hand :mad:

Jo, de var jättebehagliga, knappast några brännor där...men tre fel är ju tyvärr för mycket. :( Särskilt fästet, är ju inte säkert öht.
Kolla om dina/era luktar mögel också.

åhh vad intressant.. vet ni om alla öb:s varuhus fått in hästsaker ? eller är de bara vissa ?:D

Har klämt på deras fleecetäcken för 99 fanns även vojlock för 49kr.
Men säger nja... eller kanske mer närmare sanningen Du får vad du betalar för.
Med andr ord ute efter slit och släng köp..
Letar du kvalite och passform samt skall hålli tvätten.
nej.
mvh El

Har inte själv sett annonsen, men skulle tippa på att de knappast är ngn hög kvalitet:p

*knapplån*

köpte 2 st regntäcken.
såg först hemma att man skulle trä dom över huvudet.
*harkel* det gillar inte den hästen som ställde sig i ett hörn i boxen o tittade surmulet på mig sedan. *fjanthäst*
håller säkert inte för mkt regn men dom had eju ganska trevlig passform ändå och går o ha som slit o släng, tex för hästar som älskar lera men behöver ett tunt täcke en dag :angel:

köpte en smörj också...kosta ju int emkt.
och en hjälm, som faktisk va skön på.

Jag köpte vintertäcket för 399 kr. Men sedan åkte vi iväg till hööks och där kände jag på deras nya, gröna vintertäcke för 449 kr som faktiskt kändes mer kvalitativt och rejält, jmf med ÖB:s vintertäcke. framförallt kändes tyget mer hållbart och "vattentätt". Så det blev till att åka tillbaka till ÖB och lämna tillbaka deras täcke :smirk:

Mvh Tessan

Detta har visserligen inte med ÖB:s grejor att göra, men hööks..
Jag köpte det gröna täcket, det höll vätan ute väldigt bra över ryggen.. Men det jag inte gillade var att det har en vansinnigt jobbig tendens att åka på sned hela tiden.. Åtminstone på min häst.. Övriga täcken brukar ligga kvar där man lägger dem.

Senast ändrad:

var där och köpte en fin röd, julgrimma, hel nöjd, hade tänkte köpa fleecetäcke men först och främst hade de bara rosa och i små storlekar så det gick ju inte, men hjälmen med ventilation vara ju jätta bra pris på, vi köpte även en ryktlåda, helt ok, några grejer var ju mindre bra men helt okey låda!

De e ju ganska tur att smaken e som baken:p
Ja køpte ventilations hjælmen
DEN PASSADE till skillnad från ALLA andra ja provat i varierande pris klasser.:bump: :bump: :bump: :banana:

Hej jag har köpt vintertäcket ,det verkar helt ok för de priset (395:-)
ingen snabbknäppning fram men verkar vattentätt..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 428
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 185
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 111
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka