ÖB Hästutr.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 569
Sv: ÖB Hästutr.

De e ju ganska tur att smaken e som baken:p
Ja køpte ventilations hjælmen
DEN PASSADE till skillnad från ALLA andra ja provat i varierande pris klasser.:bump: :bump: :bump: :banana:

samma här, provat massa såna i olika prisklasser och denna passade mig också! :)

Jag var och kände och klämde på det dom hade.
Fleecetäcket verkar vara rätt bra för det priset.
Regntäckte var supertunt enligt mig.
Fodrade täcket kändes sladdrigt.
Grimmorna + grimskaften kände jag inte på men såg fina ut.
Och hjälmarna var väldigt klumpiga men ändå rätt lätta, men som sagt klumpiga!

Jag köpte regntäcket till shettisen, men jag blev helt besviken. Dels så andas det ju inte, inte så konstigt med det materialet kanske.

Han hade det på sig i ca 30 min och var tokfuktig under. Kommer inte att använda det mer. Gillade det inte.

Kollade lite snabbt på de andra sakerna men blev inte direkt imponerad.

Det regntäcket hade svärmors shettis o var lika blöt under som ovanpå, det pissade rakt igenom.
Termotäcket som skulle vara vattentätt? är det nån som provat?
Kände på det och skulle då inte köpt det men nån som gjorde det?

Jo, det är ju klart, men de är ju väldigt opraktiska om man ska använda dem som vardagsskaft, in och utsläpp blir jobbigt...utsläppt är till och med riskabelt, står man och bökar upp den fastnar man lätt med fingrar i kroken..:crazy:
Jag vill nog ha normala hakar helt och hållet, känns ju dumt att köpa en hake åt haken :rofl: Då kan man lika gärna köpa nytt skaft.

frågar ennu en gång.. är hästsortimentet på öb i alla öb:s butiker ??. :idea:

Köpte 2 regntäcken på öb i höstas.
täcke 1
Ett budget regntäcke man tar på över huvudet som många redan skrivit. Jag tycker det verkar ha bra passform till min mammas fjording, dock funderar jag på om de extremt breda bensnörena kan ge skav om man använder täcket kontinuerligt. Bensnörena är lika breda som kryssgjordar brukar vara. Är bara en magrem på täcket men täcket har hållts på plats trots att hästen rulat sig otaliga gånger med det. När det duggregnat en hel dag är hästen helt torr under täcket, dock känner man när man tar av det att själva täcket är fuktigt på insidan, men är hästen helt torr får man väl vara nöjd ändå.

täcke 2
kostade lite mer än täcke 1 men materialet är detsamma men spännen oså är helt annorlunda. Detta är mer som ett normalt regntäcke. 2 spännen framtill,kryssgjordar o vanliga bensnören o bogveck. Har täcket på vår unghäst när det regnar o snöar o det håller o hästen är torr under. Dock är inte passformen dunder bra för hästen, hänger en del framtill vid bogen. Kanske skulle fungera med en strl mindre men då växer hon v'äl ur det rätt så fort också.

ingen av de båda täcken används dagligen utan det är bara när jag tycker vädret är riktigt skräpigt- det är de ända utetäcken vi äger till de hästarna men det funkar ju.

Har ingen erfarenhet av ÖBs hästtäcken själv, men enligt en bekant som har flera hästar är rustas täcken betydligt bättre än ÖBs...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 428
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 185
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 111
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka