Oanträffbar Försäkringskassa?

Magiana

Trådstartare
Jag behöver få kontakt med min handläggare, men varje gång jag ringer till dennes nummer så får jag meddelandet "Numret kan inte nås för tillfället. Var god försök senare." Jag har fått meddelandet tre dagar i rad och det har inte getts möjlighet att tala in på telefonsvarare.

Så idag försökte jag ringa växeln. En röst talade först om en massa om coronaviruset och sedan kom man till att man skulle välja något med en knapptryckning. Man fick bara ett val. Det var om man ville beställa blanketter om ditten eller datten, och det skulle ju inte jag. Så jag kom ingenstans i växeln.

Vad gör jag? Jag behöver ju få kontakt innan tidsfristen går ut.
 
Har du möjlighet att besöka ett servicecenter? Låter jätteskumt att inte få tag på varken kundtjänst eller handläggare. Handläggare låter på fel nummer men kundtjänst borde ju gå att få tag på?
 
Har du möjlighet att besöka ett servicecenter? Låter jätteskumt att inte få tag på varken kundtjänst eller handläggare. Handläggare låter på fel nummer men kundtjänst borde ju gå att få tag på?
Ja, det finns tydligen ett servicekontor på den här orten. Men det verkar ju väldigt märkligt att det inte går att få tag i FK på annat sätt.
 
Det är inte så att om du inte väljer kommer vidare i växeln till en person? En del telefontjänster fungerat så.
 
Undrar om det är något fel på systemet. Ringde upp fk bara för skojs skull och kom inte längre än vad du gjorde. .:banghead:

Har du fått tag på din handläggare på det numret innan?
 
Det är inte så att om du inte väljer kommer vidare i växeln till en person? En del telefontjänster fungerat så.

FK har att man ska välja olika alternativ, t.ex. sjukpenning, bostadsbidrag, föräldrapenning osv. men nu får man enbart upp "beställ blankett".
 
Det är inte så att om du inte väljer kommer vidare i växeln till en person? En del telefontjänster fungerat så.
Nej, samtalet avslutas när man inte väljer något. Man får tre chanser att välja det enda alternativet.

Undrar om det är något fel på systemet. Ringde upp fk bara för skojs skull och kom inte längre än vad du gjorde. .:banghead:

Har du fått tag på din handläggare på det numret innan?
Ny handläggare. Jag har inte behövt ringa förr.

@Magiana logga in på dina sidor på FK och skicka ett meddelade där istället.

Deras system verkar ligga nere just nu.
Jag gjorde det men hittade inte var jag kunde lämna ett meddelande.
 
Kan man inte lämna meddelande i ärenden via Min Sida eller så?

Nu har jag inte haft kontakt med FK sen 2003 visade det sig när jag var inne för att ändra uppgifter (ska ansöka om återbet av karensdag)
 
Hörde på radion igår att fk var utsatt för omfattande 'sabotage' (ej det ord som nämndes, minns ej det korrekta). De sa att pga detta kunde det vara svårt att både komma fram på telefon och komma in på Mina sidor.
 
Men då är det säkert så att systemen ligger nere. Jag jobbar själv på myndighet just för tillfället där Corona gjort att det blivit ett fruktansvärt tryck på vissa tjänster (arbetsförmedlingen) och tycker att vissa delar av systemen ständigt ligger nere på grund av trycket, trots, vad jag anser, en väldigt bra IT avdelning. Prova i eftermiddag igen om det är stressigt och du inte kan skicka ett meddelande via mina sidor. Dock så diarieförs ju alla meddelanden som man skickar så skickar du idag är det ju det datumet som gäller att du försökt få kontakt med dem.
 
Jag behöver få kontakt med min handläggare, men varje gång jag ringer till dennes nummer så får jag meddelandet "Numret kan inte nås för tillfället. Var god försök senare." Jag har fått meddelandet tre dagar i rad och det har inte getts möjlighet att tala in på telefonsvarare.

Så idag försökte jag ringa växeln. En röst talade först om en massa om coronaviruset och sedan kom man till att man skulle välja något med en knapptryckning. Man fick bara ett val. Det var om man ville beställa blanketter om ditten eller datten, och det skulle ju inte jag. Så jag kom ingenstans i växeln.

Vad gör jag? Jag behöver ju få kontakt innan tidsfristen går ut.

Vad händer om du väljer alternativet att beställa blankett då? Kanske kommer du fram till någon som kan koppla rätt?
 
Jag försökte nyss ringa kundcentret och det gick inte. Fick bara info om deras öppettider och att kolla på deras hemsida om coronaviruset och sen till knappvalet att beställa blanketter. Så verkar vara något tokigt med deras telefon.
 
@Magiana - testa att maila? Om du har namnet på handläggaren är det ju enkelt att lista ut mailadresen.

Jag kan tänka att det är rätt rörigt på den myndigheten nu. Utsatta för överbelasningsattacker plus att anstormningen av ärenden - det kan inte vara något önskeläge. Deras IT jobbar nog dygnet runt.
 
@Magiana - testa att maila? Om du har namnet på handläggaren är det ju enkelt att lista ut mailadresen.

Jag kan tänka att det är rätt rörigt på den myndigheten nu. Utsatta för överbelasningsattacker plus att anstormningen av ärenden - det kan inte vara något önskeläge. Deras IT jobbar nog dygnet runt.

Man ska tänka på att en enskild handläggare kan vara sjuk och att det inte är säkert att myndigheten har något system aktiverat där man kan läsa andras mail. Jag skulle försökt hitta en allmän adress istället för till en enskild handläggare.
 
Man ska tänka på att en enskild handläggare kan vara sjuk och att det inte är säkert att myndigheten har något system aktiverat där man kan läsa andras mail. Jag skulle försökt hitta en allmän adress istället för till en enskild handläggare.

Jag vet att det kan vara så. Men myndigheten är ju oavsett skyldig att se till att mailen blir läst och hanterad eftersom det är en inkommen handling.
 
Jag vet att det kan vara så. Men myndigheten är ju oavsett skyldig att se till att mailen blir läst och hanterad eftersom det är en inkommen handling.

Absolut, jag säger bara att alla myndigheter inte alltid har aktiverat den funktionen och kanske inte har som rutin att läsa frånvarande kollegors mail varje dag. Det kan gå långsammare att göra så än att skicka till en allmän adress.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min inneboende har något problem med sin telefon. Det är flera som inte kan ringa till telefonen eller skicka sms. När jag har försökt...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Magiana
·
Hemmet Vi köpte huset i Augusti 2014,och sista oktober samma år var överlåtelse dagen. Enligt annonsen och köparen körde han pellets på...
Svar
9
· Visningar
1 797
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 040
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp