Varför inte? Jag har exakt samma sjukdom som TS (och en del annat), och det verkar som TS har råkat ut för B-laget bland läkare.
Gör du alltid exakt som läkare säger i alla lägen? Har du en kronisk sjukdom?
Biverkningen "yrsel" nämns inte så ofta av läkarna. Jag upptäckte den biverkan och en del andra biverkningar "den hårda vägen" för snart tio år sedan.
Får man yrsel av medicinen (och nu pratar vi ordentlig yrsel), så kan man bli riktigt rejält rädd.
Ingen, säger ingen, av mina reuma läkare de senaste 5-7 åren anser att Eterocoxib (Arcoxia) är en lämplig medicin att långtidsanvända, de ser detta mer som en korttidsanvändning att använda vid smärttoppar. Med kort tid menar jag i det här fallet användning under några veckors tid, kanske en månad.
Eterocoxid är huvudsakligen symtomlindrande, alltså en riktigt stark smärtstillande medicin med inflammationsdämpande effekt, "Ipren på steroider" så att säga. De modernare biologiska medicinerna angriper inflammationerna mer i grunden.
De reumaläkare jag har kontakt med, vänder sig hellre mot moderna biologiska mediciner, som har färre biverkningar och som angriper inflammationstillstånden snarare än skyler över det.