Överlag så är den här tråden full av ifrågasättanden (inte bara, men oproportionerligt mycket mer än vad jag tycker är rimligt); om medicinen är rätt, om den behövs (ts är ju så trött), om det inte handlar om något annat än de diagnosticerade tillstånd TS får vård för.
Jag tolkar det som en del i vår kultur där sjuka automatiskt ses som lite mindre smarta, lite mindre värda att lyssna på, och lite mindre förmögna att ta hand om sig själva. Sjukdomsskammande helt enkelt. Om du ”bara råkat” ifrågasätta TS utan att mena det, så tycker jag du kan fråga dig själv varför. Det är så otroligt trist med hur indoktrineringen att vara sin egen lyckas smed till och med får välvilliga främlingar/bekanta/vänner på ett forum att ifrågasätta en sjuks egen förmåga och omdöme.
@Sonic76 ledsen att du har så ont och så besvärligt! Ledsen att du blir ifrågasatt här. Skönt att höra att du inte blir det hos läkaren. Det måste vara rätt omvälvande med två diagnoser på kort tid och alla praktiska förändringar som du behöver genomföra.
Jag kan ingenting om dina sjukdomar, men för mig har det varit jättemycket värt att läsa/lyssna om begrepp som ableism, disability justice (funktionsrätt) och crip time. Det hjälper inte smärtan, men mig har det hjälpt att navigera allt runtomkring, tex ifrågasättanden.