Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som första steget in i en regelbunden frukost tycker jag du ska prova smoothies, med eller utan yoghurt. När jag var som flitigast så gjorde jag smoothies på:
1 dl yoghurt
1 dl frysta hallon
1 dl frysta blåbär
½ - 1 banan
1 dl mjölk
Mixade och hade det i en 50 cl flaska som jag kunde ha med mig och inte behövde äta/dricka allt på en och samma gång. Mitt frukostproblem var att jag mådde illa på mornarna, fick inte ner annat än kanske ½ kopp kaffe och blev stressad av att se all mat på bordet som man "skulle" äta som jag visste att jag inte skulle orka äta upp och behöva slänga. Numera äter jag hyfsat stora frukostar, men det tog ett tag. Senare började jag experimentera med och utan yoghurt. Om du vill ha mina favoriter och känner att smoothies kan funka så kan jag skicka PM senare.
Ska jag vara ärlig så låter det inte speciellt gott
Hur smakar det och vad tillför spenaten? Smak?
Ska jag vara ärlig så låter det inte speciellt gott
Hur smakar det och vad tillför spenaten? Smak?
Denna veckan är det att midsommar ska gå så smärtfritt som möjligt. Jag är totalt hopplös vad det gäller portionsstorlekar. Köpte hem lite godis som vi ska ha då och kom ut med 1,4 kg smågodis
Ska inte ens ha något av det själv. Som vanligt så skulle jag bara plocka lite som barnen och min man skulle ha på kvällen som vi brukar på fredagar. Självklart får inte barnen äta hur mycket dom vill, dom får plocka utav det dom vill och lägga i sin vanliga skål så deras godis är begränsat.
Hihi du borde tänka på smågodis så som man köpte i kiosk två tioöres, en femtiöres osv. Och så liten påse (men det finns ju inte numera).
Gissar att du tar en skopa av allt som är gott. Testa att ta en bit var till familjen av det som verkar gott istället, dvs du kan enkelt se exakt hur många bitar det är i skopan, typ 4 colaflaskor. Och tänk att du måste se botten genom godiset i påsen. (Verkar trist att slänga så mycket)