Nytt WR mönster

S

simpe

Fick hem nya regelboken igår och det f anns ett nytt Western Riding mönster som såg kul ut :bump: Tycker det ser enklare ut än mönster 10 som jag tycker är ett stort glapp från 11. Hoppas detta börjar användas på D nivå istället för 10. ;)

Sv: Nytt WR mönster

Då får du säga till henne att det var bra gjort ;)

Vad är i mönstret? Vi har ännu inte fått regelboken här på ön, och vi har försökt få med ett nytt WR mönster, vore kul om det kom med... :D

Det påminner om mönster 11 till att börja med men istället för galopp snett igenom är det en volt, galoppombyte, byte till volt på andra sidan och sen ett galoppombyte när du byter volt igen (någon som förstår??) Det blir nästan som två reiningvolter fast fyrkantigare :rofl:
Det som känns lättare är att galoppombytena ligger vid voltbytet, det känns som att det blir lättare när man ställer om hästen. Sen tror jag detta mönster kan vara lättare när man har en häst med så stora steg som min gamling, två steg så är han ju på andra sidan ridhuset :D

Äntligen har vi fått den nya boken. Ni pratar om mönster 9 va? Det var det mönstret jag menade, vi kallar det "Gotlands-mönstret" och det är riktigt trevligt att rida. Kul att det kom med.

Japp det är 9:an jag menade, var det inte en bra förklaring av mönstret :D
Det verkar kul, hoppas vi får prova det i år.

Är det din syster som har gjort mönstret? Jag trodde att det var en från Gotland som gjort det.
MVH
Pitchi

Det var en bra förklaring :D Vi har ridit det ett antal gånger på träning och det är skönt att Galopp-ombytena kommer så naturligt.

Pållen tycker det är tok-roligt och har dessvärre en förmåga att gasa på efter varje byte :angel:

Kanske är syster med HZ? (Har ingen aning, bara gissar)

Fattade på henne att det var ett av hennes förslag som kommit med.....Gotland??? Det har hon inte sagt nåt om??? :confused:
Ska kolla.... :o

/Carina :eek:

Nååå? Är det uträtt ännu, var det Vårat Gotlands mönster eller???

Eller ja, det är dte vi kallar för det och har haft på tävlingar här, men, ja, ni fattar ju vad diskussionen handlade om, var det en gotläning som gjort det, Vad det HZ eller vems var det?

Sorry, har inte alltid tid att skriva när jag är inne så därför har det inte svarats här.... :o
Kollade med systeryster och det var viss "gotlandsmönstret" som kom med... :crazy:
Trodde det var hennes eftersom hon hade gjort så himla många förslag på nya mönster, blev lite förvirrat i och med det..... :angel:

Så nu är det utrett.. :D

/Carina :eek:

Dom där mönstren, är dom till för de som inte hittar hem? :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 802
Senast: cewe
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka