Nytt träns men vilket...?!

M

Magini

Nu ska det köpas ett nytt träns.. Men vilken modell är snyggast?

Har ändrat det vanliga tränset lite enkelt i Photoshop bara för att man lätt ska kunna se vad hästapållen passar i..

Så hjälp mig.. Vilken funkar bäst?

Detta har vi nu..

vanlig.jpg

Bredare nosgrimma..

omgjord1.jpg

Med snokrem..

omgjord2.jpg

Ge gärna även förslag på vart det finns snygga träns i rätt modell att köpa.. Det ska vara lite mera vardagsträns, så inga träns över 1000:-

Tacksam för hjälp!!

Magini

Sv: Nytt träns men vilket...?!

Bred nosgrimma med absolut ingen snokrem! Finns nog ingen häst som passar i det.. iaf inte enligt mig :p

Om inte hästen behöver en snokrem så satsa på den breda nosgrimman UTAN! :D Helt klart snyggast iaf! Och det är ju lite mer beundransvärt med en häst som inte behöver snokrem = trivs med bettet och ryttaren. Själv försöker jag rida dressyr utan snokremmen men jag måste ha den när jag hoppar.

Sista bilden, blev riktigt stiligt dressyrekipage! :d Ska fundera lite på bra träns :bump:

Tack alla för era svar!! :bow:

Dom flesta verkar tycka att bred nosgrimma plus snokrem är det som passar bäst.. Jag måste ju säga att jag nog har samma åsikt! :banana:

Fler som vill tycka till??

Jag vill ha ett träns/en nosgrimma som gör huvudet vackert..=)

Victovie: Fundera!!=) Alla ni andra oxå! :D

Magini

Hansbos nosgrimma är riktigt snygg! :d Victovie har en sådan svart vet jag. den skulle nog passa din häst! dn nosgrimman kostar ca 200 kr, men du kanske vill ha ett helt träns?

Hansbos nosgrimma är riktigt snygg! :d Victovie har en sådan svart vet jag. den skulle nog passa din häst! dn nosgrimman kostar ca 200 kr, men du kanske vill ha ett helt träns?

Ihop plock eller helt träns spelar ingen roll!! Jag är öppen för alla förslag! =)

Victovie: Kan man få se bild på denna??=)

kolla efter nosgrimma på tradera annars, där kan man göra fina fynd!

Bra tips! Det hade jag inte alls tänkt på!! Tack tack..

vart kan man köpa hansbonosgrimma?

Jag tycker hela huvudet försvinner på sista bilden jag skulle satsa på den första och i andra hand den andra:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 027
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?