Nytt rekord: 24 valpar!!

Ramona

Trådstartare
En Napolean Mastiff (svensk oversattning sokes) har i England fatt 24 valpar!! 20 stycken overlevde, vilket gor att det ar ett nytt varldsrekord i bade hur manga valpar som kom ut och hur manga som overlevde.
De foddes med kejsarsnitt da tiken var for tjock for att rora sej tillrackligt bra. :crazy:

Det visade detta pa nyheterna ikvall!! De ar saaaaa gulliga!! :love: :love: :love:
Valparna kostar £1000 engelska pund styck, vilket har gjort att bade matte och husse har sagt upp sej fran sina jobb och kommer att kunna ta hand om valparna pa heltid tills de ar tillrackligt gamla for att aka till sina nya agare. Efter det sa de att de skulle aka pa en laaaang behovande semester, vilket jag tror att de uppskattar da de behover byta i korg varje timme, handmata valparna var 4:e timme dygnet runt och torka bajs efter 20 valpar ar ingen storre hit. Phu!! :eek:

Jag onskar att de hade en bild pa websidan, men den har inte uppdaterats annu. :mad:

Sv: Nytt rekord: 24 valpar!!

oh jisses! :eek: Jag som tycker det är jobbigt med 5-6 valpar :crazy:
Tror dom heter Napolitansk Mastiff

Du har ingen länk? ;)

Senast ändrad:
Sv: Nytt rekord: 24 valpar!!

ramonarunds skrev:
En Napolean Mastiff (svensk oversattning sokes) har i England fatt 24 valpar!! 20 stycken overlevde, vilket gor att det ar ett nytt varldsrekord i bade hur manga valpar som kom ut och hur manga som overlevde.
De foddes med kejsarsnitt da tiken var for tjock for att rora sej tillrackligt bra. :crazy:

Det visade detta pa nyheterna ikvall!! De ar saaaaa gulliga!! :love: :love: :love:
Valparna kostar £1000 engelska pund styck, vilket har gjort att bade matte och husse har sagt upp sej fran sina jobb och kommer att kunna ta hand om valparna pa heltid tills de ar tillrackligt gamla for att aka till sina nya agare. Efter det sa de att de skulle aka pa en laaaang behovande semester, vilket jag tror att de uppskattar da de behover byta i korg varje timme, handmata valparna var 4:e timme dygnet runt och torka bajs efter 20 valpar ar ingen storre hit. Phu!! :eek:

Jag onskar att de hade en bild pa websidan, men den har inte uppdaterats annu. :mad:

Dom finns nu på aftonbladet med foto och allt.
4 valpar dog direkt. 13000 kr styck ska dom ha. Inte illa. :rofl:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,591968,00.html

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 014
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Snalla kloka Buke, kom med lite rad till en vilsen hundagare! For fem dagar sedan fick vi hem en rottis valp pa 10 veckor - det var...
2
Svar
23
· Visningar
8 728
Senast: ch791022
·
Hästmänniskan Jag har en "hast tjej" som kommer upp en gang i veckan (ibland mer nar hon vill) och hjalper mig med stall etc. (long story men jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 120
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V