Nytt friskt blod...

true_blue

Trådstartare
Håller med Susan om

"vet var de andra står, så det blir inte så mycket diskussion om någon ting. Ärligt talat så vet jag inte vad som är värst, när man slår varandra i huvve, eller total stiltje.
Vi verkar behöva nytt friskt blod att hetsa upp oss över."

Men det är väl så att man kommer bara så långt genom diskussion. Sen måste man träffas - med häst - och rida och visa. Annars blir begreppen fel använda.

Någon säger lätthet. Vissa tolkar det som att inte ha något i handen - andra har helt andra tolkningar.

Vägen till Rom --- javisst - men om du kommer från Afrika får du gå i ett annat väderstreck än den som kommer från Kalmar.

Likaså med ridkonst.

Det är jättesvårt att våga visa upp sig med sina fel och brister för sina vänner! Och för dem som man inte litar på är det ännu värre. Alla har väl suttit på läktaren någon gång och hört de där besser-wissriga kommentarerna.

Ändå tror jag att enda vägen att utvecklas är att våga visa upp sig och vara öppen för kommentarer. Det svåra är när folk som inte har någon tillräcklig utbildning kommenterar, och man måste göra dem ledsna och/eller arga genom att inte lyda dem.... ännu värre är väl när man omger sig med ja-sägare - all utveckling uteblir.

Jag ska försöka ordna med kurser/clinics med inbjudna tränare - och försöka hålla en positiv anda. SKulle önska att vi kommer så långt att vi kunde ordna med "egen clinic" dvs samlas även när vi inte lyckas få tag i inbjudningstränare. Kanske att en mogenhet kan växa fram?

Hoppas jag!!:) :) :) mvh/True_Blue

Sv: Nytt friskt blod...

Som en barock buke träff?
Eller missförstod jag?

Det hade varit grymt kul! :D

- Inte bara en, och inte bara buke eller barock! Ut och prata med vänner och bekanta, dela och ifrågasätt. Sen är det så klart kul om "bukefalister" träffas också!!

Det är ju en super idé!
Både om man hade dragit ihop något, men också att träffa andra man känner mer och dela med sig och diskutera angående hästar och ridning.

Jag förstår inte?
Det finns en klubb för barockare med träffar och eget forum. Startat och drivs av dom som är här.
Varför använder ni inte den? Till träffar och diskussition?
Vad skulle det göra för nytta att samma personer träffas på nytt och öppnar en lista till?

Det skulle vara roligt att träffa nya människor... som tex dig. - Eller inte för att det är roligt. Utan för att nya ögon ser andra saker. Om två människor är överens om "fisk" så kanske den ena menar en lax och den andra en taskmört....

Att upptäcka sånt kan leda till utveckling.

Man kan upptäcka sånt i diskussioner på nätet, men bara nätet gör risken för missförstånd mycket stor - att man befäster en dålig ridning i tron att den är rätt.

Sen är det ju kul om det går bra också! Alla är väl glada för beröm?

Visst men vad är det för fel att använda det som redan finns, det är ju exakt samma personer här som på ridvännerna. Svea har väl arrangerat träffar där har jag för mig. Och ska det inte vara ett i Tranemo snart?
Om alla ska ha ett forum och en träff så blir det bara en deltagare på varje :D och hälften träffas ju hos BB varje vecka.
Finns väl ett på västkusten också?

- Vad vill du egentligen? Jag propagerar för att man ska ut och göra saker - ofta - för att utvecklas i sin ridning. Det vore tom intressant att träffa dig för att se vilken skola du kommer ifrån, och kanske lära?

Att ha stora sammandragningar en gång vartannat år kan väl vara ett komplement för dem som är intresserade.

Men ett födelsedagskalas gör ju inte att man ska avstå från mat under resten av året. :)

- Fram för näringsrik och god mat hela året, alla måltider! ;)

Jag frågar igen, vad är det för fel på det som redan finns?
Det finns ett forum på annan adress som är bildat av dom som är här. Det finns redan möten som borde vara det du skriver om.
Så varför inte då fortsätta med dom?

Ridkonstens Vänner finns redan. Den kom till av precis samma anledning - att träffas på riktigt, rida tillsammans, diskutera och ha trevligt. En bukebarockträff med häst som blev en sammanslutning. Vi har funnits i snart fem år och har haft sommarträff varje år med som mest 50 deltagare och närmare 30 hästar... Vi är drygt 100 medlemmar.

I år har vi inte spikat var och när vi ska ha vår årsträff. Jag kan tänka mig att hålla i en del av arrangemangen och ha det i Mälardalen, men jag behöver hjälp i så fall.

Håller också på och klurar på att få ihop någon form av studiebesök + gemensam middag i Stockholm under våren.

Jag blir lite irriterad på dig RHF - förstår du inte skriven text?

Det är skillnad på en stor träff en gång per år och att skapa en lärandesituation.

Jag är inte med i ridkonstens vänner - och inte du heller, så varför hålla på och tjafsa om vad den organisationen gör?

Jag blir för en gångs skull inte irriterad på RHF! :p Vill dock å det bestämdaste poängtera att RV inte är en barockridningsklubb. Det är en sammanslutning för alla som har ett intresse för ridkonst, där det är starkt uttalat att ett mål är att olika inriktningar ska komma samman och kunna ha utbyte av varandras ridning.

Vad vi har för aktiviteter hänger på medlemsengagemanget. Eftersom de flesta av oss som har initiativförmåga nog att ordna en aktivitet dessutom är människor som har mycket att göra, har det de senaste åren bara blivit en grej per år. Det finns dock utrymme för betydligt mycket mer, och en sån grej som TB beskriver skulle säkert många haka på och vilja vara med på.

Nåväl. Det intressanta är inte vem som ordnar något. Det intressanta är ATT det ordnas något, av någon! :bump:

Tyvärr kan det vara väldigt svårt att ordna något oftare än en stor träff per år, om man inte ska ordna ordentliga kurser med bra tränare.

Jag och ett par till försökte fixa en liten träff här i Gbg för drygt ett (eller om det var två..?) år sedan. Dock fick vi ställa in den pga för få intresserade. Folk träffas hellre på kurser och träningar, de orkar inte träffas oftare bara för att rida ihop och prata..

vad skulle du säga om tömköraren bla. Hans Fuchs?
Blev ju lite nyfiken på honom jag...

Har du ngn mer än Carde tankarna redan nu?

Fuchs verkar jättespännande

Carde kommer, hoppas jag, om han inte är för inbokad. Sen har jag två andra, oskrivna kort.... som KAN vara mycket bra.

Sen vore det väldigt roligt om tex vi kunde träffas - MED en häst - och "puckla på varandra" om alla vinklar och tyngdlinjer....;)

Ni kan få låna min häst. :angel: :D
Men han är partisk.. Tror jag.

Och jag tycker du har en väldigt bra tanke i din idé. :)

Jag har ju bjudit in folk som är genuint intresserade.
Och en och annan har kommit.
Det är du som är trög :p
*fniss*

Jag har även bjudit in ryttare att sitta upp på min kuse.

Fast jag vill inta blanda in min häst i pucklandet - han är alldeles för bussig för det.
"Mammas gris" som han är

Om ngn annan bjuder in och vill visa mig vad de gör och hur de tänker så kommer jag gärna.:bump:
Var skall jag åka? :banana:

Gillar jag det inte så är jag artig och säger "vi gör olika".
annars säger jag Intressant :)

Det intressanste hade ju varit om "alla" träffades med sina egna hästar och alla utbytte idéer.

Fast då är vi tillbaka på ridkonstensvänner's koncept. ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 860
Senast: Tufs
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 534
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar