Nytt försäkringsbolag?!

Sv: Nytt försäkringsbolag?!

Jag hade mitt föl försäkrat i Sveland. Det var 20 dagars karens och Gála blev sjuk på 20de dygnet.
Dom godkände det ändå. Jag kommer nog aldrig försäkra i något annat bolag än Sveland. Inte efter att de ställde upp på det här. Hade det vart det bolaget jag hade tidigare så hade de sagt nej rakt av.

Jag har min häst i Sveland och är väldigt nöjd!

Vi behövde snabbt fixa en försäkring så det blev A3, men sist jag betalade in (samma årspremie) så stod det att hon var A1, man tackar :D

Och min ponny fick skador på hornhinnorna i ögat hos förra ägaren, men det tog Sveland o betala för ändå, trots att vi försäkrat henne efter skadorna uppkom.

Låter ju som att jag ska byta till Sveland! :) Bara fixa den knäppa reservationen jag fick av Agria först :/

Knapplån

Ingen som har haft kontakt med eller har sina hästar försäkrade i "Dina försäkringar"? Det är väl ett nytt bolag?

Knapplån

Ingen som har haft kontakt med eller har sina hästar försäkrade i "Dina försäkringar"? Det är väl ett nytt bolag?

Jag har Dina försäkringar. Är ett nytt bolag där flera "mindre" försäkringsbolag gått ihop till en. Ofta är det sockenbolagen.

För mig fungerar det hur bra som helst. Har som tur är ej råkat ut för någon olycka/sjukdom, så jag har aldrig utnyttjat försäkringen men de är mycket trevliga och tillmötesgående.
Det är 1800kr i självrisk, sedan ersätts 80% av resterande kostnader. Självriskperioden är 4månader (har väl de flesta idag), du får även ersättning för medicin/förband/etc för 3000kr /år, Det täcker inte mycket/allt om hästen blir sjuk, men det underlättar den första tiden.
Min tjej har hel-livförsäkring på 30000kr, hel vet.försäkring på 60000kr. Den kostar 3330kr/år.
Helt klart att fundera på!

Har mina hästar i Folksam. Fast självrisk och 10% av slut beloppet.
Jag är nöjd!!
Har inte haf något bekymmer med dom alls. Ha utnjyttat försäkringen 1gång förra året på vår fjoding som fick hovledsinflammation Bf, dom ersätte allt direkt utan problem.
Har lätt kunnat ändra försäkringarna när jag ville o hur jag ville, även när livförsäkringen skulle ökas på en häst. Ville inte ens se nån form av "bevis" på att hästen ökat i värde.
Häromdagen tecknade jag en ny försäkring på 1 ny pålle, efter 5min var det klart o inget friskintyg från vet behövdes. Dom litar på mitt ord. (sen om det går med en helt ny kund vet jag ej men uppenbarligen litar dom på ärliga mig som haft dom ett par år!)

knapplån Folksam täckte massor åt mig på Ultuna och Gävle :)

Jag behövde bara betala självrisken på 2600 kr och 730 kronor. Då var det böjprov,röntgen av halskotor på gävle och lugnande inför röntgen där och avgift för själva undersökningen.
På Ultuna röntgades skalle,det gjordes endoskopi. Lugnande medel 2 ggr. så själva undersökningen med och Folksam täckte.

SÅ supernöjd med FOLKSAM :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: Grazing
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 833
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 300
Senast: ptr
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka