nytt fästingmedel

Milosari

Trådstartare
labben började klia sig för ett par veckor sedan och jag provade att ta av scaliborhalsbandet. jag tycker att kliandet har avtagit och tänker prova att sätta på halsbandet igen om någon vecka. men om han börjar klia sig mer måste jag börja se mig om efter annat fästingmedel. vi har provat frontline och exspot tidigare, men de har inte haft lika god effekt som halsbandet. läste om något medel som man ska ge i fodret, fungerar det? hur lång tid bör man vänta, och ska man bada hunden innan det nya medlet sätts på?

Sv: nytt fästingmedel

Jag använder det nya medlet som man ger i fodret. Fix Odida heter det. Jag är jättenöjd och har inte haft några biverkningar som man har kunnat läsa om, aptitlöshet, diarre etc.

Och hunden haft lite fästingar, 2-3 stycken på hela säsongen.

Inte funderat på bärnstenshalsband?
Har en vän som haft det på sina hundar och varit nöjd. Själv ska jag prova till nästa sommar när valpis växt klart.

Jag har bärnsten på min hund, och är nöjd. Är inte många fästingar jag har plockat nu under sommaren.

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 293
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 087
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 124
Senast: Lilla-S
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 570
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka