nytt fälttävlans kort

M

Monny

Hej!
I sommaras tog jag fälttävlans kort med min ponny för Linda algotsson. Då fick jag klistermärket som jag satte på gröna kortet. Håller på att sälja min ponny och köpa häst så hann tyvärr inte starta med henne. Men på klistermärket står det ett P - som jag tror står för ponny, nu undrar jag om jag måste ha ett nytt klistermärke nu när jag ska tävla stor häst?

Sv: nytt fälttävlans kort

Du måste rida upp igen och då får man nog ett nytt märke. när jag tog mitt på ponny fick jag bara ett "F" så jag är inte säker

okej! joo det står "F" och sen ett litet P.

på mitt står det f och ett litet h, och jag tog med häst då.. jag tror man måste ta om ifall man ska byta från ponny till häst men inte tvärtom

Hejsan, kul att du skriver här..;) Hoppas du hittar en stor häst snart..:)
Du måste rida upp med den stora hästen på terrängen, men behöver inte skriva något prov igen!

Hej olivia :) tack för svaret, är det bara i terrängen man ska rida upp?

Jag fick också bara ett F utan liten bokstav när jag tog mitt på ponny. Är den regeln ny eller? Tog mitt -01 tror jag.
Nu när jag fick för stor häst står det ett litet h. Men egentligen borde jag ha kunnat tävla stor häst på mitt gamla :angel:

hej!
om man tar märket på ponny måste man ta på häst sen när man går över. men om man tar på stor häst så behöver man inte ta på ponny sen om man ska tävla.men ja det står "p" för ponny o "h" för häst så dom i seketeriatet vet att man har tagit för häst/ponny.
(tror att det är så):bump:

F kanske står för fälttävlan:)
P står iallafall för ponny och H för häst:bump:

Hej!
I sommaras tog jag fälttävlans kort med min ponny för Linda algotsson. Då fick jag klistermärket som jag satte på gröna kortet. Håller på att sälja min ponny och köpa häst så hann tyvärr inte starta med henne. Men på klistermärket står det ett P - som jag tror står för ponny, nu undrar jag om jag måste ha ett nytt klistermärke nu när jag ska tävla stor häst?

Förr fanns det bara F-kort. Senare har det kommit för både p och häst. Om det ba står f kan du starta både ponny & häst :D

Förr stod mycket riktigt bara F på kortet, men det innebär inte att du får rida stor häst om du ridit upp på ponny, liten risk att åka dit på det, men det finns lagrat hos tränaren och ditt distrikt så den som vill kan kolla upp.... nu finns dessutom F * som du måste ha för att rida enstjärnigt och högre

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 197
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2