Nytt däck eller slang vid punktering

D

DubbelAnnika

Har fått punka på min rockard fr B***es. Däcken är 2,25x17". Någon som vet var man kan köpa eller betälla nya däck och slangar?

Sv: Nytt däck eller slang vid punktering

Alla cykelhandlare har såna slangar. Iallafall i Umeå.

Annars får du söka dig till mc shoppar, men 2.25 är ganska smalt. jag har 2.75 och det har mina alla cykelhandlare hemma alltid.

Inte kul att få punka! Sist jag fick det var det i värsta myggsäsongen, med svettig häst och skitvarmt. IHHH Har alltid två grimskaft i vagnen så jag tog av alla grejor och satt grimskaften i bettet o red hem. Hämtade vagnen med bilen sen :)

Vi lämnade in vårt punkade däck på travshoppen vid travbanan här i stan. Vi lämnade hela hjulet och fick nytt däck och slang påmonterat. Det kostade ju lite, men blev precis rätt storlek och allt eftersom han kunde ta hem vad som behövdes.

Vi letade först i alla cykelaffärer som vi visste om men de hade inget som passade.

Börjes har ju.

Jag fick punka ett antal ggr med rockarden och lagade slangen själv men sen sattsade vi på stort och köpte nya däck, vilket även blev nya hjul :) De jag hade var i uselt skick. Beställde dem från börjes och de är super. Har hållt än så länge. Det tog dock lite tid att få dem (Vi körde ett maraton med eltejp runt däcket! :D Eltejp - kuskens bästa vän!). Men är däcket fräscht är det väl bara att laga slangen?

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig buke! Förra sommaren råkade jag köra på en stor sten och förstöra fälgen (heter det så) på ena hjulet på min transport...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 130
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 051
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar