Nypris på loppisfynd (utbruten från Vad gör vi? Del 102, CII)

Sonic76

Trådstartare
Kollegan fick tag på en sån här på loppis
Nån som vet vad de kostade nya?
CC2DE800-7B18-42B3-BBDC-6A3105D7C733.png
 
Alltså, det här måste ju vara världens märkligaste tråd :confused::D ?! Den heter "Nypris på loppisfynd", så vad sjutton gör då kommentarer kring åldern på min gamla bricka i den här tråden? Det är väl ändå @Sonic76 s muggar det ska handla om? Annars får väl tråden heta något mer generellt kring loppisfynd, och då bör kanske alla mina inlägg finnas med? Annars blir det ju bara jättemärkligt och ytterst osammanhängande......
 
Alltså, det här måste ju vara världens märkligaste tråd :confused::D ?! Den heter "Nypris på loppisfynd", så vad sjutton gör då kommentarer kring åldern på min gamla bricka i den här tråden? Det är väl ändå @Sonic76 s muggar det ska handla om? Annars får väl tråden heta något mer generellt kring loppisfynd, och då bör kanske alla mina inlägg finnas med? Annars blir det ju bara jättemärkligt och ytterst osammanhängande......
Blev lite förvirrad :rofl:
Sen kanske det kan vara intressant iofs att veta men ~ 1930 är ganska länge sedan. Så hur mycket 100 kr idag motsvarade då?

Edit: testar: 27,55kr. 100kr x 27,55kr=2755kr idag

Ok. Vad kan ett fat ha kostat? Nu gissar jag bara men säg ca 9 kr = 247,95 kr
 
Senast ändrad:
Skulle tippa på tidigt/mitten av 30-talet med tanke på ögglorna och motivet. Jättefin!
Har du några exempel på liknande muggar från 30-talet? Jag har nollkoll på muggar (inser jag) men jag kan inte dra mig till minnes att jag sett denna typ av heltäckande motiv på så gamla muggar, så det vore jättekul att se.
 
Har du några exempel på liknande muggar från 30-talet? Jag har nollkoll på muggar (inser jag) men jag kan inte dra mig till minnes att jag sett denna typ av heltäckande motiv på så gamla muggar, så det vore jättekul att se.
Fast just denna kommentaren handlar om min bricka. Det är därför denna tråden blev så himla konstig.....
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 668
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 169
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 607
Senast: Soapbubble
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 525
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp