Nylonförstärkta stigläder...

pinky

Trådstartare
...bruna??

På Hööks har de bara i tobacco och svart. :(

Börjes har, och det står att de är bruna, men på bilden ser de misstänkt "tobaccobruna" ut... :confused:
Vad är det för färg i verkligheten, är de bruna?

Globus har, men vad brukar de kosta? Har lite svårt att ta mig till vanliga butiker, finns det Globusåterförsäljare på internet?

Senast ändrad:
Sv: Nylonförstärkta stigläder...

Med nylonförstärkta stigläder, menar du då såna som inte töjer sig och behåller samma längd? Om du tänker investera i ett par såna så är ett råd att kolla upp dig själv hos en naprapat och se så att du har lika långa ben, en sadelutprovare som var hos oss för ngn vecka sen sa att han hade vart ute och provat sadel på en häst som ägaren tyckte verkade sne i ryggen, han lät då kolla igenom sadlen och hästens rygg och kom då fram till att ryttaren hade olika långa ben och använde stigläder som inte töjde ut sig, så då satt hon snett i sadeln, utan att hon själv märkte det och då hade ena bossan skjutits ut åt sidan och blivit helt sne!!

Ja, det är sådana jag menar.

Jag är något ojämn, men vad säger att jag måste ha t.ex hål nr 6 på båda sidorna? Man känner väl om man sitter snett i sadeln, eller? Och det går ju att göra mellanhål om de som finns inte passar? :idea:

Jacson har!
de har svarta, bruna och tabaccofärgade.
köpte mina för 240 på granngården, men finns på l*ll h*st*n i st*v för 200 kr.

helt okej för det priset!

:idea:
Granngården funkar ju också, förstås!

Annars ska jag ju beställa från Börjes, så om de har i rätt färg vore det allra bäst... :cool:

Är det ingen som köpt dessa stigläder från Börjes?

Har du tittat på Hööks stigläder i verkligheten? Jag har ett par såna och de är betydligt brunare än min tobaccofärgade sadel.

Jag köpte de från Börjes, hoppades på att färgen på bilden inte var den bruna jag beställde. Frågade t.om när jag beställde och tjejen sa att de var mörkare, men det var de inte. De är absolut inte bruna, snarare orange-brun :crazy:

:eek:

Nä, då tar jag bort dem från beställningen...

Får kolla hur Hööks ser ut i verkligheten, de kanske är lite mörkare som nån skrev. :smirk:

Börjes har både mörkbruna och tobacco i affären i alla fall. Men de har kanske inte alla färger på postorder. Har själv köpt ett par bruna till min mörkbruna sadel./Cats

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 199
Senast: cili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka